Tvoje je ime Henry. Na tebe su pucali a suprugu su ti oteli. Otmičarovo ime je Akan, snažan protivnik s vojskom plaćenika i paklenim planom da pokori sve oko sebe. Naravno, nalaziš se u nepoznatom gradu i svi te žele ubiti. Svi, osim tajanstvenog britanskog kolege zvanog Jimmy. On je možda na tvojoj strani, ali nisi siguran. Ako možeš preživjeti ludilo, i riješiti misteriju, možda i otkriješ svoju ulogu i istinu koja se krije iza tvog identiteta. Sretno Henry. Sigurno će ti trebati…
VIŠEHardcore Henry
Vežite se. Hardcore Henry je jedno od najluđih originalnih kino iskustava koje ćete iskusiti u dugo vremena. Cijeli film ćete promatrati iz perspektive glavnog lika koji se zove Henry. Na početku nemate sjećanje. Primarno jer ste se upravo vratili iz mrtvih zahvaljujući supruzi (Haley Bennet). Ona će vam reći da se zovete Henry. Pet minuta kasnije već na vas pucaju, supruga je oteta i osjećate da ju morate spasiti. Tko ju je oteo? Njegovo ime je Akan (Danila Kozlovsky). On je moćni zločinac s vojskom plaćenika i ima plan zavladati svijetom. Nalazite se u Moskvi, gradu koji vam je nepoznat i u kojem svi žele vašu glavu. Svi osim tajanstvenog Britanca po imenu Jimmy (Sharlto Copley). On je možda na vašoj strani, ali niste u to potpuno sigurni. Uspijete li preživjeti ludilo i riješiti misterij, možda ćete saznati koja vam je svrha i istinu iza vašeg identiteta. Puno sreće Henry. Trebat će ti.
PUNKERSKI POČETAK
Hardcore Henry počinje spotom koji potpisuje ruski filmaš Illya Naishuller „Bad Motherf*cker“. Isti je nastao za punk sastav Biting Elbows i sjajna je beskompromisna priča ispričana u cijelosti iz gledišta glavnog protagonista. Opčinjavajuća priča postala je senzacija na Internetu te je video pogledan čak 120 milijuna puta.
Producent/redatelj Timur Bekmambetov jedan je od fanova. Kontaktirao je Naishullera i dao mu ideju da video pretvori u film i tako je nastao Hardcore Henry.
„Nisam mogao prestati gledati spot i oduševila me energija i kreativnost. Tri su me stvari najviše privukle. Originalnost, odvažnost i zanimljivost koncepta. Video je jedinstven i neobičan. Nešto što na prvu izgleda poput ludila pokazuje se detaljno smišljenim i racionalnim i uspjeti u tako nečem pokazuje da Illya ima istinske vještine,“ kaže Bekmambetov.
Film je sniman gotovo u cijelosti posebno prilagođenim GoPro kamerama i zato je iskustvo sirovo i neposredno, a gledatelji mogu biti jedno s glavnim likom i krenuti na putovanje u prvom licu – baš kao Henry.
„Illya ima vrlo pristupačan stil i nalazi pravu ravnotežu nasilja, humora i emocionalne povezanosti s likovima. Nije to samo 90 minuta atraktivne akcije, već je to i atraktivna i uzbudljiva priča, a on je odlično razvio oba aspekta,“ objašnjava Bekmambetov.
Bekmambetovov entuzijastični interes pokazao se životnom prekretnicom za Naishullera, mada je isprva bio suzdržan.
„Već noć nakon što je spot postao takav hit, dobio sam poruku od Timura. On je velika zvijezda tu u Rusiji i našli smo se na Skypeu i predložio je da video proširim u film. Prvo sam oklijevao, jer nisam bio siguran da bi to dobro ispalo, ali onda me uvjerio upitavši ne bih li i sam želio vidjeti pravi POV akcijski film u kinu,“ objašnjava.
„Došao sam u Los Angeles i bio je odličan. Dao mi je veliku podršku i vjerovao je u projekt u potpunosti. Osim što sam imao priliku raditi s jednim od najuglednijih ruskih redatelja i producenata, to da mi je on dopustio da ostvarim vlastitu viziju bilo je jednostavno sjajno. Održao je riječ za cijelog trajanja projekta i dobio sam najbolje od oba svijeta. Podršku s jedne strane od producenta koji je uvijek bio spreman na suradnju i na raspolaganju i slobodu stvoriti što sam zamislio.“
Bekmambetov objašnjava: „ Najbolji način pomaganja obećavajućim redateljima jest dati im kreativnu slobodu i punu odgovornost. Tako mogu sami griješiti i nalaziti načine da to isprave.“
ZAHUKTAVANJE SNIMANJA
Producentica Inga Smith bila je obožavateljica Naishullera od početka, a s ranim radovima upoznala ju je producentica Ekaterina Kononenko. „Bilo je odmah jasno koliko je darovit. Našli smo se kako bismo diskutirali o filmu koji je želio režirati i tek smo bili primili prvi nacrt tog filma, kad se pojavio video Bad Motherf*cker i postao senzacija. Ubrzo zatim nazvao nas je Timur i kad je postalo jasno da će nastati film pridružili smo se producentskom timu,“ prisjeća se Smith.
Par dana nakon početka pisanja scenarija nastala je ideja da u filmu bude i netko uz glavnog lika tko bi bio neka poznata zvijezda, a filmaši su odlučili da to bude Sharlto Copley. Njega je zaintrigirao koncept i nije se uplašio sudjelovanja u nečem tako eksperimentalnom. Tako je nastao Jimmy.
Copley dodaje: „Timur i ja smo pokušavali naći projekt za suradnju već godinama. Ovo mu se učinilo zanimljivim i nakon što sam 16 puta pogledao spot koji mi je poslao nisam mogao vjerovati očima i ideja pokušaja snimanja takvog filma me fascinirala i bilo je to nešto novo, kreativno i jedinstveno.“
„Najbolje u svemu bilo je što se radilo o nečem novom, nečemu što nitko još nije pokušao, pa se nije imalo s čime ni uspoređivati. Svaki put kad bismo uspjeli u nečem kompliciranom, osjećali smo uzbuđenje što smo prvi kojima je to uspjelo i to je bio snažan motiv kako meni tako i ostatku ekipe,“ prisjeća se Naishuller.
„Snimanje filma isključivo iz Henryjeve perspektive značilo je da nisam mogao zumirati njegovo lice i prenositi njegove emocije na taj način. To je dovelo do zanimljivih otkrića i fizičkog humora i brojnih zanimljivih i zabavnih trenutaka. Upravo su ta ograničenja dala posebnost,“ dodaje redatelj.
Snimanje je bilo tehnički zahtjevno, a raspored je bio takav da su čak trojica filmskih fotografa sudjelovali u projektu. Jedan od njih je Seva Kaptur, redateljev prijatelj s faksa. „Velik dio priprema svodio se na stvaranje magnetskih stabilizatora koji su omogućavali montiranje kamera na kacige, a čime je omogućeno da slika bude ugodna gledateljima.“
PRIVLAČENJE PUBLIKE
Društvene mreže su se pokazale sjajnim vjetrom u leđa filmu Hardcore Henry. Ne samo da su dovele Bekmambetova do Haishullera, već je omogućen povratak fanovima koji su izvorno i proslavili video. Kroz robusni internetski aparat, isti ti fanovi su stvoriti sredstva za dovršetak nezavisnog filma onako kako treba. Kampanja Indiegogo bila je poput organske ekstenzije filma.
„Ilya i ja smo od početka spominjali kampanju, baš zbog velike popularnosti spota i velike gledanosti, ali on je oklijevao prije no što je bio siguran da će film biti uspješan. Nakon prve verzije s kojom je bio zadovoljan, odlučio se za angažman internetske publike i obratio se i blogerima i ostalima kako bi pisali o filmu i podržali ga. Film je i evoluirao kako smo ga snimali i postajao složeniji u efektima, zvukovima, i dr., što nam je ostavilo malo sredstava za glazbu. Ta nam je pozornost omogućila pribavljanje tih sredstava. Naša je kampanja imala najveći međunarodni karakter dosad, a prilozi su stizali iz Južne Koreje, Danske, Švedske, Izraela i Rusije,“ prisjeća se Smith.
GRAD KAO LIK
Film je snimljen na lokaciji u Moskvi i doima se poput punkersko-rokerskog gradskog vodiča. Za Haley Bennet Moskva je bila posebna atrakcija u filmu i iskoristila je do maksimuma priliku da istraži Rusiju.
„Jako cijenim taj vid moje profesije. Omogućeno mi je putovati u daleke krajeve i upijati povijest i kulturu u drugim zemljama. Rusija vrvi od događanja. Možete se izgubiti. Bila sam daleko od kuće i strankinja, ali sam se osjećala jako ugodno. Cijenim to, posebno zbog jezične barijere. Moja asistentica Lidia povela me na izlet van grada i njena majka nam je priredila ukusan domaći objed i to mi je bilo prekrasno. Osjetiti kako živi njena obitelj i vidjeti lokalnu tradiciju,“ komentira Bennet.
Stvari ipak nisu bile potpuno jednostavne i nije sve bilo moguće stalno kontrolirati.
„Imali smo iznenađenja koja su rezultirala prolongiranjem snimanja. Vrijeme je bilo prvo. Počeo je snijeg usred rujna. Nismo mogli snimati na krovu, što je bio plan. Morali smo napraviti set. Isto je bilo sa scenama s biciklima, odjednom je nastupilo ljeto. Međunarodni karakter projekta isto je bio izazov, a trebalo je dosta diplomacije da se i to riješi,“ dodaje Smith.
„Vjerojatno je najsložnije od svega bilo koordinirati rad između Amerike i Rusije. Snimali bismo u Rusiji, s par dana u Americi, a vremenska razlika je 11 sati. Puno toga je bilo komplicirano, ali na neki način i zabavno. Od jezične barijere nadalje, ali sve je na kraju ispalo prekrasno,“ zadovoljna je Smith.
Naishuller dodaje i da su neke scene dizajnirane nakon pronalaska lokacija i ponekad je set inspirirao akciju. To je bio dio spontane i neobične naravi ovog filma.
|