IZVORNO IME: Middle School: The Worst Years of My Life |
REDATELJ: Steve Carr | ŽANR: komedija |
ULOGE: Griffin Gluck, Lauren Graham, Thomas Barbusca |
TRAJANJE FILMA: 92 min | GODINA: 2016 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 03.11.2016 |
Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promjenama. |
SADRŽAJ FILMA: |
Priča prati život Rafea Khatchadoriana koji i bez problema u srednjoj školi ima dovoljno problema kod kuće. Srećom, napravio je plan za najbolju godinu u povijesti. Sa svojim najboljim prijateljem Leonardom, Rafe će pokušati prekršiti baš svako pravilo ponašanja u njihovoj školi. VIŠE Srednja škola: Najgore razdoblje mog života O PRODUKCIJI Rafe Khatchadorian (GRIFFIN GLUCK, Red Band Society) ima prezime koje se teško izgovara i probleme s autoritetom. On je više dječak s ciljem nego buntovni anarhist, koji po tko zna koji put odlazi na prvi dan nastave u već treću srednju školu u koju ga je njegova vrijedna samohrana majka (LAUREN GRAHAM, Parenthood) upisala u nadi da će se ovaj put dobro uklopiti. No, u srednjoj školi Hills Village, individualizam je pod prijetnjom opresivnih pravila ponašanja koja vrebaju iz Pravilnika ravnatelja Dwighta (ANDY DALY, Review) kojem ne može promaknuti niti jedan prekršaj budući nastoji održati svoj rekord kao ravnatelj škole koja ima najbolje rezultate na standardiziranim testovima u okrugu...čak ispred zgrade ima i grm u obliku "#1" , koji stoji kao stalni podsjetnik tom uspjehu. Rafeov prvi dan počinje kao osrednji, ali postaje grozan kada Dwight presretne njegov blok koji sadrži svaki crtež, scenarij za strip i svako stvorenje koje je ikada stvorio Rafeov genijalni um. Dwight smatra da Rafe njime krši Pravilo br. 26 ("Svaki pisani materijal koji se smatra neprikladnim ili uvrjedljivim bit će zaplijenjen“) te uništava njegovu veličanstvenu zbirku. Sada kada je rukavica bačena, Rafe se udružuje sa svojim najboljim prijateljem Leom (THOMAS BARBUSCA, Wet Hot American Summer: First Day of Camp) i odlučuju se osvetiti ravnatelju Dwightu tako što će na kreativan i urnebesan način prekršiti svako pravilo iz njegovog smiješnog Pravilnika o ponašanju. Rafe i Leo su sve hrabriji u svojim nepodopštinama, a ravnatelj Dwight nastoji suprotstaviti im se, no njegov vojnički ustrojeni svijet se ubrzo pretvori u kaos (i stvarni i zamišljeni) jer sve više učenika počinje vidjeti prednost u kršenju pravila, u nadi da će poboljšati svoje školsko okruženje. U međuvremenu, Rafe mora sakriti svoje nepodopštine od Jeanne (ISABELA MONER, 100 Things to Do Before High School), odlikašice koju pokušava zadiviti i ne dozvoliti beskorisnom dečku svoje mame Carlu (ROB RIGGLE, 22 Jump Street) da postane nova glava obitelji. Rafeova revolucija je iz bestselera „Srednja škola: Najgore razdoblje mog života“ legendarnog romanopisca JAMESA PATTERSONA prenesena na velike ekrane u ovoj inventivnoj i ambicioznoj igrano-animiranoj obiteljskoj komediji. Začinjen fantastičnim animacijama i likovima iz Rafeovog komičnog i originalnog pogleda na svijet, film ponosno pozdravlja redatelje poput Chrisa Columbusa i Johna Hughesa, i potiče mlade ljude u pronalaženju vlastitih načina izražavanja u današnjem svijetu. Režiju filma „Srednja škola: Najgore razdoblje mog života“ potpisuje STEVE CARR (Paul Blart: Mall Cop), produkciju LEOPOLDO GOUT i BILL ROBINSON iz kompanije James Patterson Entertainment, scenarij CHRIS BOWMAN & HUBBEL PALMER i KARA HOLDEN, na temelju knjige JAMESA PATTERSONA i CHRISA TEBBETTSA. Izvršni producenti su JAMES PATTERSON i STEVE BOWEN iz kompanije James Patterson Entertainment, i iz kompanije Participant Media JEFF SKOLL i ROBERT KESSEL te SUSAN CARTSONIS i MICHAEL FLYNN. Kreativni tim filma čine: snimatelj JULIO MACAT ASC, scenograf PERRY ANDELIN BLAKE, urednici WENDY GREENE BRICMONT ACE i CRAIG HERRING, kostimografkinja OLIVIA MILES, skladatelj JEFF CARDONI, direktorica kastinga JEANNE McCARTHYCSA i NICOLE ABELLERA CSA, producent animacije CECIL KRAMER i iz studija za animaciju Duncan Studio, voditelj studija KEN DUNCAN i voditelj animacije CHRIS SAUVE. Glumačku postavu čine: ADAM PALLY (The Mindy Project) kao Rafeov razrednik, g. Teller; RETTA (Parks and Recreation) kao gorljiva pomoćnica ravnatelja u provođenju pravila, Ida Stricker; EFREN RAMIREZ (Napoleon Dynamite) kao dubokoumni i sposobni čuvar škole, Gus; ALEXA NISENSON (Constantine) kao Rafeova pametna sestrica Georgia i JACOB HOPKINS (The Goldbergs) njegov prijatelj iz razreda Miller. Film „Srednja škola: Najgore razdoblje mog života“ nosi oznaku PG (preporučuje se gledati uz roditeljski nadzor), zbog bezobraznog humora, jezika i tematskih elemenata. www.MiddleSchoolMovie.com IZ KNJIGE NA EKRAN Možda će obožavatelje poznatog autora Jamesa Pattersona iznenaditi da njegovi najuspješniji romani nisu puni detektiva, zločina i ubojstava. Naprotiv, radi se o dirljivim romanima za mlade, koji nose isto ime kao i film i prodali su se u više od 2,5 milijuna primjeraka u 59 država te su prevedeni na 28 svjetskih jezika. Patterson je također poznat kao osoba koja se bavi humanitarnim radom kojim se trudi potaknuti mlade na čitanje. Tijekom posljednjih deset godina donirao je više od bilo kojeg drugog pisca – više od 28 milijuna američkih dolara donirao je sveučilištima Vanderbilt, Manhattan i Wisconsin, kao i dodijelio dodatnih 9.8 milijuna dolara za stipendije na 24 drugih fakulteta i sveučilišta. Od Pattersonovih mnogih romana namijenjenih mladim čitateljima, pisac i producenti odlučili su se za roman „Srednja škola: Najgore razdoblje mog života“ zbog zanimljive i zabavne priče pune emocionalnih istina. „Otkrili smo da se puno ljudi poistovjećuje s naslovom i radnjom ovog romana,“ rekao je producent Bill Robinson. „Mogu se poistovjetiti s Rafeom, introvertom koji nigdje ne pripada, i pustolovinama i nevoljama u kojima se nađe. Roman im je zabavan, ali se pronalaze u njegovoj radnji. Taj spoj humora i dubokih osjećaja je ono što smo htjeli prenijeti na veliki ekran.“ Redatelj Steve Carr je stručnjak za uspješan spoj smijeha i osjećaja u filmovima (poput Blart: Mall Cop, Daddy Day Care, Are We Done Yet?, Dr. Doolittle 2), i znao je što točno traži od svojih glumaca: „Kad sam dobio priliku režirati ovaj film, dobio sam i po prvi put pravu priliku sam izabrati svoju glumačku postavu – i pronašao sam prave glumce za sve uloge.“ Griffin Gluck—glumački veteran već s 16 godina— dobio je ulogu Rafea. Gluck je rekao: "Moj lik ponovno počinje pohađati još jednu novu srednju školu. Sve mu je čudno. Nema puno prijatelja i nije popularan, već pomalo društveno neprilagođen. Ide u školu, a da ne zna što bi tamo sam sa sobom.“ „Pročitao sam sve te Pattersonove romane dok sam i sam bio u tim godinama, koje su mi bile teške, baš kao i Rafeu,“ nastavio je. „Kad sam dobio ulogu ponovno sam ih krenuo čitati i bili su isto tako dobri kao što su mi i ostali u sjećanju. Scenarij se razlikuje od romana, ali na dobar način.“ „Rafe nije maloljetni delikvent, ali s vremena na vrijeme radi gluposti zbog kojih su ga izbacili iz nekoliko škola,“ objasnio je Patterson. Pisac vjeruje kako je važno shvatiti sljedeće kako bi mogli dobro razumjeti Rafea –on je, zapravo, dobro dijete, ali ne snalazi se u sustavu. Nije dobar u tradicionalnim predmetima poput matematike i povijesti, ali je odličan u likovnom – samo što bez dobrog likovnog programa škola nije u mogućnosti pomoći mu razviti njegov talent. Crtanje mu je ispušni ventil, a kad njegove kreacije ožive – i društvo. Međutim, Leo mu je ipak bolji prijatelj od crtanih stvorenja i suučesnik u različitim spačkama, a glumi ga Thomas Barbuca. Mladi glumac je rekao: „Ja mu u filmu predlažem stvarno lude ideje i nepodopštine i potičem ga da krši pravila. Rafe ne uživa ni u školi ni doma. Leu je stalo do njega, želi da se Rafe bolje osjeća i želi ga izvući iz njegovog imaginarnog svijeta u kojem se skriva.“ Rafeova majka, Jules, daje sve od sebe – ali doma bi situacija moga biti puno bolja. Lauren Graham je objasnila: „Moj lik je samohrana majka koja bi mogla povremeno biti blaža prema djeci, ali trudi se biti snažna za njih dok pokušava postati glavni kuhar. Počela je hodati sa sumnjivim likom, Carlom, koji se ispočetka činio kao vrlo zabavan, ali se na kraju pokaže kao loš partner.“ Rob Riggle glumi Carla, koji ima nadimak „Bear“ (hrv. medvjed): „Zapravo je niškoristi i nije dobra osoba. Djeca nisu sretna što će Carl uskoro postati dio njihove obitelji, ali toleriraju ga jer isprva čini njihovu mamu sretnom. Vrlo je sebičan i voli samo sebe. Smatra kako je vrlo cool – šteta što to ne misli itko drugi.“ Isto tako se može opisati i ravnatelj Dwight, kojeg je utjelovio Andy Daly: „Mislim da se Dwight doživljava kao simpatičnu i pristupačnu osobu, ali vrlo, vrlo ozbiljno se trudi da škola svake godine postigne dobar uspjeh sa standardiziranim testovima koje učenici moraju polagati – takozvanim B.L.A.A.R testovima. To je glavni i jedini prioritet njegovog profesionalnog, a, čini se, i osobnog života – da njegovi učenici imaju dobre rezultate. Sve je podredio tome. Zapravo, osmislio je dugi popis pravila kako bi uspjeli dobiti najbolje moguće rezultate.“ Dwightova desna ruka je Ida Stricker, zamjenica ravnatelja koju je odglumila Retta, a njegova lijeva ruka je Gus – čuvar/domar/čistač u školi. Ali Gus nije samo ono što se čini na prvi pogled. Tiha voda, zaista, brege dere. Gusa glumi Efren Ramirez: „Gus se slaže da trebaju postojati pravila, ali i da postoje zato da bi se kršila. Većinu vremena će poslušati Dwighta, ali u jednom trenutku odluči ne slijediti ga kad Dwight prijeđe sve granice. Gus postaje sensei učenicima.“ Rafeov razrednik – cool i predani nastavnik, g. Teller – jedna je od promjena od romana, u kojem je razrednik jedna nastavnica. Glumi ga Adam Pally: „Volim svoj razred jer su slobodni mislioci, ali Dwight ih doživljava kao učenike koje ruše rejting njegove škole jer nisu dobri u polaganju ispita. Teller i Dwight su poput ulja i vode. Teller ne mari za rezultate ispita, želi djecu obrazovati kroz različita iskustva. Opušten je i smatra svoj razred pozitivnim mjestom, ne predaje na tradicionalni način. Pokušava pomoći Rafeu da se ne osjeća tolikim otpadnikom.“ Patterson voli pisati o tim godinama odrastanja i zato jer „tad klinci počinju razvijati interes za suprotni spol.“ Rafeu se počinje sviđati Jeanne Goleta – pametna, motivirana i dobra učenica koju glumi Isabela Moner. Mlada glumica je rekla: „Jeanne je vrlo uspješna i vrlo joj je stalo do ocjena. Sudjeluje u puno različitih školskih klubova. Kad Rafe potakne pobunu i ravnatelj odluči ukinuti izvanškolske aktivnosti, naljuti se na Rafea. Međutim, Rafeu se sviđa Jeanne i odluči još više kršiti pravila. Želi pokazati Dwightu da se ne može tako ponašati prema učenicima. Sviđa mi se odnos koji imaju Rafe i Jeanne.“ U Rafeovom životu postoji još jedna živahna mlada dama – devetogodišnja sestra Georgia koju je odglumila Alexa Nisenson. Nisenson je rekla: „Georgia je žilava i pomalo divlja, ali ima i svoju slatku stranu. Voli zezati svoju obitelj koju obožava, ali nitko drugi to ne smije raditi. Makar živcira svog brata, kad zagusti uvijek su tu jedan za drugoga.“ Što bi priča o školi bila bez ugnjetavača iz razreda? Miller „The Killer“ (hrv. ubojica) je glavni u Rafeovom razredu, a glumi ga Jacob Hopkins: „Miller je budala koja radi što god želi. Ako želi nekog štrebera potegnuti za gaće, onda hoće. Stalno gnjavi Rafea – izbija mu knjige iz ruku, ismijava njegovo ime – pokušava Rafeu pokazati njegovo mjesto kad god se pobuni.“ U glumačkoj postavi je i obiteljski mezimac Khatchadoriana – Georgijin pas gospodin Giggles koji je uvijek spremna na fotografiranje. Ulogu je dobio veteran Calvin, mops koji je već godinama u filmskoj industriji, a trenira ga Greg Tresan iz tvrtke Animal Casting. MAŠTOVITA STRANA RAFEOVOG ŽIVOTA Kao i u Pattersonovom romanu – koji sadrži ilustracije Laure Park – stvarnost ne može dovoljno dobro prenijeti Rafeovu priču. On je dijete s vrlo bogatim unutarnjim životom koji stalno pretvara situacije iz svojeg života u puno zanimljivije priče u kojima uspijeva postići ono što želi. To je njegova alternativna stvarnost koju prikazuje u svojim crtežima. Tijekom jednog od dosadnih monologa ravnatelja Dwighta o B.L.A.A.R-u nacrta ga kao zombija koji vrišti „BLAAR!“. Smijeh i reakcije drugih na njegov crtež završe uništenjem njegove voljene bilježnice s crtežima. Redatelj i producenti inzistirali su na tome da Rafeova bogata mašta bude dostojno prikazana u igranom filmu. Producent Robinson je rekao: „Htjeli smo pretvoriti ilustracije iz romana u animaciju kako bi gledatelji mogli doživjeti kako Rafe vidi svijet oko sebe.“ Taj posao unošenja posebnih animacija pripao je Christopheru LeDouxu, rukovoditelju vizualnih efekata. Tu se također isplatilo veliko iskustvo Stevea Carra sa snimanjem glazbenih spotova. Carr je detaljno razradio prijelaze iz igranih elemenata u animirane, zajedno s direktorom fotografije Juliom Macatom, producentom animacije Cecilom Kramerom, redateljem animacije Chrisom Suaveom i ostalim stručnjacima koji su radili na vizualnim efektima. Suave je htio unijeti u film 10 animiranih scena „koje bi naglasile određene događaje. Htjeli smo da Rafeovi crteži ožive – sam Rafe, zombi Dwight, životinje i ostala stvorenja – i da izgledaju kao da su izašli izravno sa stranica njegovog bloka.“ Animatori su koristili digitalne crteže sa svojih Cintiq tableta i ručne crteže koje su zatim skenirali, kako bi postigli takav efekt. Ken Duncan, voditelj studija, objasnio je: „Humorističan i dirljiv način na koji Patterson piše pomogao nam je shvatiti kako razmišlja Rafe i iskoristiti maštoviti svijet animacije kako bi prenijeli njegove unutarnje konflikte. Htjeli smo da animirani elementi budu nastavak Rafeovih crteža. Linije crteža morale su biti hrapave i ne previše glatke. Dizajn likova morao je imati uglove i oštre rubove. Boje koje smo koristile bile su intenzivne i primarne poput flomastera. Svijet i okoliš u kojem „žive“ animirani likovi morao je biti grafički stiliziran. Animacija i način na koji se kreću likove trebali su biti dinamični, ali opet ne previše glatki i mekani. Cjelokupni ton animacije trebao je prikazivati maštu jednog dječaka na vrlo jedinstveni način. Htjeli smo da određene scene budu intenzivnije, u skladu s Rafeovim raspoloženjem, s bržom montažom i kretanjem kamere.“ Duncan je nastavio: „Animirane scene ne smiju biti neovisne od radnje filma jer su nastavak Rafeove mašte kako bi gledatelji mogli shvatiti kako mu je odrastati u stvarnom svijetu te razumjeti kontekst scena, a da ne nadmaše igrane scene. Chris Suave je svaki dan surađivao sa Steveom Carrom i neprestano su razmjenjivale ideje. S tehničke strane, imali smo samo nekoliko scena u kojima smo morali spojiti igrane i animirane elemente i s pomoću našeg odličnog tima u tome smo i uspjeli.“ OPERACIJA R.A.F.E.: SETOVI, SPAČKE I SNIMANJE U Rafeovoj školi vlada opresivna atmosfera, što je filmska ekipa htjela prenijeti gledateljima preko izgleda škole. Kad su smišljali dizajn škole, dizajner produkcije Perry Andelin Blake je rekao da je shvatio kako se prema školi treba odnositi kao prema još jednom liku u filmu. Škola je trebala odražavati diktatorski pristup ravnatelja Dwighta i manjak kreativnosti u svakodnevnim aktivnostima i nastavi učenika. Snimali su eksterijere škole na lokaciji u Atlanti i to u ciglenoj zgradi Međunarodne škole Atlante iz 1930-te, koju je Blake opisao kao vrlo impozantnu („ponekad čak i opresivnu“). Za interijere su iskoristili srednju školu Westlake. „Istraživao sam arhitekturu iz totalitarnih sustava kako bi dobio ideju kako prenijeti opresivnu i orvelovsku atmosferu u toj školi,“ rekao je Blake. Ključno je bilo napučiti prostor velikim transparentima s debelim i kockastim slovima intenzivnih boja, koji proglašavaju stroga pravila škole: „Poštuj pravila“, „Poštuj ravnatelja“, „Šale su zabranjene“, „Asimiliraj se“ i „Poštuj autoritet“. Blake je čak bio nadahnut i nekima od najvećih despota 20. stoljeća kad je trebalo snimiti fotografiju ravnatelja u diktatorskoj pozi koja visi posvuda po školi. Jedina iznimka u strogom izgledu škole je razred gospodina Tellera. Blake je izjavio: „Teller je onaj cool učitelj koji je prijatelj učenicima, pa njegov razred ima više karaktera i boja. On je i sam buntovnik, što možemo nazrijeti u sitnicama poput knjiga Thoreaua i Whitmana, koji su i sami bili buntovnici u svoje vrijeme, na njegovim policama. Jednom kad Dwight donese pogrešnu odluku rastopiti Rafeove crteže u kanti punoj sredstva za čišćenje, Rafe – uz malo nagovaranja od strane Lea – pokrene svoju osvetu, niz spački koje će prekršiti svako pravilo iz Pravilnik o ponašanju, koju nazove „Operacija R.A.F.E. (eng. Rules Arent For Everyone – hrv. Pravila nisu za svakoga).“ Neke od njegovih najvećih nepodopština su kad prekrije dio škole samoljepljivim papirićima, pretvori Dwightov obožavani ormar s trofejima u akvarij i kroz prskalice škole pusti obojanu vodu. Zanimljivo, ali Rafe nije jedino dijete u filmu koje voli spačke. Makar nije na toliko visokoj razini kao i njezin brat, Georgia je također vrlo uspješna u svojim nepodoštinama. Dok su snimali film o vrlo emocionalnom razdoblju u životu djece, filmska ekipa i glumci su se povezali, podijelivši vlastite priče i sjećanja. Složili su se da je film odlično prenio ono što je bilo zajedničko njihovim iskustvima: preispitivanje identiteta, posebni trenuci s odličnim učiteljem ili bliskim prijateljem… Producent Bill Robinson je rekao: „Ovaj film odlično opisuje kako se djeca osjećaju u tim godinama, kako je biti različit… kako je vidjeti svijet na način na koji ga nitko drugi vidi, ali i kako je pronaći svoje mjesto u svijetu i otkriti gdje pripadaš.“ Leopoldo Gout, producent, nastavio je: „Film govori o tome da treba vjerovati u sebe, ići za svojim snovima i stvoriti nešto putem svoje mašte. Smatram kako je ova priča po tome univerzalna.“ Autor romana/izvršni producent James Patterson je izjavio: „Film je pun događaja s kojima se gledatelji mogu poistovjetiti – roditelji koji su se rastali, otac koji uopće nije prisutan, očuh koji će postati dio obitelji. Svi smo ili sami to doživjeli ili znamo nekoga s takvom obitelji. Možemo se poistovjetiti i s dinamikom u školi – nevjerojatno strogi ravnatelj, vrlo brižni učitelj, klinac koji ima problema sa sustavom, početak romanse i problemi sa standardiziranim ispitima. Moja djela su već par puta adaptirali za veliki ekran i ponekad mi se rezultat nije svidio, ali ovaj film me oduševio. Zabavan je, dirljiv, odlično snimljen i režiran.“ |
Slažem se