IZVORNO IME: The Age of Adaline |
REDATELJ: Lee Toland Krieger | ŽANR: ljubavni, drama |
ULOGE: Blake Lively, Harrison Ford, Michiel Huisman |
TRAJANJE FILMA: 113 min | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 23.04.2015 |
SADRŽAJ FILMA: |
Tridesetih godina prošlog stoljeća neobična sudbina zadesila je Adaline Bowman. Nakon automobilske nesreće ova prelijepa mlada žena ostaje zarobljena u tijelu 29-godišnjakinje te svoju tajnu uspijeva sakriti gotovo osam desetljeća. Sve dok se u njezinom životu ne pojavi karizmatični Ellis Jones.
VIŠE Bezvremenska Adaline
Nakon što je gotovo osam desetljeća ostala 29-godišnjakinja, Adaline Bowman (Blake Lively) živi usamljeno i nikad si ne dopušta zbližiti se ni sa kime tko bi mogao otkriti njenu tajnu. No, slučajan susret s karizmatičnim filantropom Ellisom Jonesom (Michiel Huisman) ponovno u njoj probudi strast prema životu i ljubavi. Tijekom vikenda s njegovim roditeljima (Harrison Ford i Kathy Baker) nad nju se nadvija prijetnja - otkrivanje istine - a Adaline donosi odluku koja će joj zauvijek promijeniti život.
U filmu Bezvremenska Adaline glume Blake Lively (Gossip Girl, The Town), Michiel Huisman (Wild, Game of Thrones), Kathy Baker (Saving Mr. Banks, Edward Scissorhands), Harrison Ford (Ender’s Game, Star Wars) i Ellen Burstyn (Interstellar, Requiem for a Dream). Film je režirao Lee Toland Krieger (Celeste and Jesse Forever, The Vicious Kind) prema scenariju čiji su autori J. Mills Goodloe (The Best of Me, Pride) & Salvador Paskowitz (Nic and Tristan Go Mega Dega) i J. Mills Goodloe. Autori priče su J. Mills Goodloe & Salvador Paskowitz. Producenti filma su Sidney Kimmel (Moneyball, The Place Beyond the Pines), Tom Rosenberg (Million Dollar Baby, The Lincoln Lawyer) i Gary Lucchesi (Million Dollar Baby, The Lincoln Lawyer), a izvršni producenti Andre Lamal (The Ugly Truth, Wicker Park), Eric Reid (Crank, The Ugly Truth), David Kern (The Lincoln Lawyer, Underworld: Awakening), Richard Wright, Jim Tauber (The Place Beyond the Pines, Death at a Funeral), Bruce Toll, Steve Golin i Alix Madigan. Direktor fotografije je David Lanzenberg (The Signal, Celeste and Jesse Forever). Scenograf je Claude Paré (Night at the Museum, The Aviator). Montažerka je Melissa Kent (The Virgin Suicides, The Vow), a kostimograf Angus Strathie (Moulin Rouge, Tooth Fairy). Glazbu je skladao Rob Simonson, a glazbeni urednici su Brian McNelis i Eric Craig. Podjelu uloga potpisuju Tricia Wood, CSA i Deborah Aquila, CSA. O PRODUKCIJI “Recite mi nešto što će zauvijek vrijediti i nikad mi neće nestati.“ – Adaline Rođena pred početak XX. Stoljeća, Adaline Bowman nije ni sanjala da će vidjeti početak XXI. stoljeća sve dok ju jedan naizgled čaroban trenutak nije spasio od smrti i podario joj vječnu mladost. S 29 godina Adaline je prestala stariti i počela živjeti život kakvog još nitko nije vidio. Sudbina ju je poslala na jedinstveno putovanje koje traje desetljećima. Živjela je i voljela tijekom oba Svjetska rata, lude 1960.-te i udobnosti današnjice. Pažljivo skrivajući svoju tajnu od svih osim od svoje kćeri koja je svakim danom sve starija, sve je promjene prihvatila dostojanstveno, dok joj jedna prošla veza nije stala na put sadašnjoj šansi za ljubav i zaprijetila da će otkriti njenu nevjerojatnu povijest. Glumica Blake Lively, koja glumi Adaline Bowman, znala je da je naišla na očaravajuću avanturu i bezvremensku ljubavnu priču čim je pročitala scenarij: „Nisam ga mogla ispustiti iz ruku. Napisan je poput predivnog romana. Priča je romantična, poetična i jedinstvena. Originalna priča ispričana iz ženske perspektive. Toliko je toga prošla i duboko proživjela tijekom jednog od najraznovrsnijih stoljeća u ljudskoj povijesti. Zna što su ljubav, gubitak, bol i sreća.“ Producenti Tom Rosenberg i Gary Lucchesi (Lakeshore Entertainment) prepoznali su potencijal scenarija. Rosenberg kaže: „U ovom mi se scenariju sviđa baš sve. Prava ljubav, kakvu ne vidite često, uz to zbog čega vrijedi stariti i zbog čega je nužno umrijeti. Bez toga život gubi svoj smisao.“ Iako film Bezvremenska Adaline počinje od fantastične pretpostavke, ubrzo postaje jasno da je to umjetnički osvrt na putovanje kroz vrijeme. Lucchesi tvrdi: „On pripada kategoriji čarobnog realizma.“ Lively objašnjava: „Ovaj film sadrži različite vrste ljubavnih priča – modernu žensko-mušku priču, složeniju priču koja je ostala u njenoj prošlosti i ponovno oživjela u sadašnjosti, duboko dirljivu priču o ljubavi između majke i kćeri… Njen je život pun ljubavi i pravo predivno putovanje. Iako ima elemente fantastike, ispričan je na jednostavan, ljudski način. Temelji se na likovima i prilično je dramatičan. Bavimo se prilično teškim temama i želimo dotaknuti srca.“ Redatelj filma Lee Toland Krieger pročitao je scenarij prije nekoliko godina i nije ga mogao zaboraviti: „Osnovna tema filma bila mi je toliko privlačna – žena koju je nesreća učinila besmrtnom. Jedina osoba koja zna za njenu tajnu jest njena kći, koja je sad u 80.-ima. Susret s mladićem drugačijim od svih drugih polako ju počne izvlačiti iz čahure. Nikad nisam pročitao ništa toliko usredotočeno na ljepotu starenja. Svijet u kojem živimo opsjednut je mladošću i taštinom. Mislim da je ovo ideja koja svakoga mora dirnuti.“ Redatelj nastavlja: „Atmosfera je utjecala na moj pristup vizualnim aspektima i načinu na koji se teme izražavaju kroz alkemiju estetike filma.“ Iako se film dotiče brojnih vremenskih razdoblja, priča je usredotočena na današnjicu. Ovo je film s velikom idejom o tome kakav bi to bio osjećaj ne starjeti. Adaline čitav život provodi u idealnoj dobi. Izgleda najbolje, na intelektualnom je vrhuncu i potpuno formirana – i ne stari ni dana. No, promatra kako njeno dijete odrasta i stari i počinje željeti da je i sama to prošla. Lively kaže: „Ovo je film o ljubavi i gubitku i o tome što te stvari znače kad možete živjeti zauvijek. Je li to dar ili prokletstvo? Njena me priča navela da povjerujem da se život odvija upravo onako kako bi trebao. Živjeti okružen ljudima koje voliš, rađati se i umirati s njima – meni se to čini savršenim poretkom. O PODJELI ULOGA Za ulogu Adaline Bowman trebalo je pronaći glumicu koja posjeduje kombinaciju nenaglašene elegancije, modernog smisla za stil i mudrost koja dolazi s godinama života. Redatelj naglašava: „Bilo je iznimno važno da glumica izgleda kao žena u 20-im godinama života, ali da se ponaša kao da ima cijelo stoljeće životnog iskustva.“ Rosenberg kaže: „Lively je modrena, ali nosi duh prošlih vremena. Nema puno takvih glumica, za Blake povratak kroz vrijeme je bešavan.“ Krieger dodaje: „Iako joj je 27 godina, vrlo je profinjena i ima stav kakav je rijedak u njenih vršnjakinja.“ Glumica priznaje da je ovo bila iznimno izazovna uloga, ali da se u nju unijela dublje no ikad ranije: „Morala sam glumiti mnoštvo žena unutar jedne. Adaline živi kroz brojna razdoblja, ali ne može se slomiti. Dovoljno je inteligentna da bi se razvijala i mijenjala s vremenom, a ipak je i dalje ista osoba.“ Da bi svladala odgovarajući jezični izričaj za svako razdoblje, Lively je surađivala sa stručnjakinjom Elizabeth Himelstein koja je radila s Oscarom nagrađenim glumcima kao što su Frances McDormand (Fargo), Kathy Bates (Delores Claiborne), Nicole Kidman (Cold Mountain) i Forest Whitaker (The Butler - Lee Daniels). Lively kaže: „Liz je nevjerojatna. Istinski mi je pomogla uskladiti različite jezične specifičnosti svakog razdoblja. Adaline je desetljećima živjela povučeno, bojeći se da bi njena vječna mladost mogla privući krivu vrstu pažnje. Lively opisuje: „Živi mirno i tiho u kineskoj četvrti San Francisca. Radi u knjižici. Svakih 10 godina seli u drugi grad i vraća mu se nakon nekoliko desetljeća. Uvijek mijenja identitet – ime, izgled, posao… Da bi sačuvala anonimnost ne dopušta si da s ikim postane previše bliska. Život joj se počne mijenjati kad se upozna s Ellisom (Michiel Huisman), dinamičnim mladim poduzetnikom koji ju obori s nogu. Prava je čarolija vidjeti tu rezerviranu ženu pri susretu s nekim tko je toliko pun energije. Ellis je uvijek dobre volje, a Adaline je povučena.“ Rosenberg kaže: „Michiel je čovjek za kojega možete povjerovati da bi se Adaline zaljubila u njega. Nevjerojatno je snažna njegova prisutnost. Izgleda kao zgodan tech milijunaš, a ne kao novoobogaćeni muljator.“ Krieger dodaje: „Osim toga, svojem liku daje istinski osjećaj poniznosti. To je u njegovoj prirodi. Visok je, suludo zgodan i ne može biti simpatičniji. A Ellis samog sebe ne shvaća previše ozbiljno.“ Huisman kaže da mu je ova ljubavna priča bila neodoljiva: „Ovdje je naša fascinacija vječnim životom obrađena na sasvim originalan, prizeman način. Svidjela mi se i mogućnost da s Adaline proletim kroz vrijeme i nadam se da će i gledatelji uživati u tome. Ellis je tip s emocionalnom dubinom i starom dušom. To je jedan od razloga koji ih spaja. Ona donosi mudrost života duljeg od 100 godina u tijelu mlade žene. Njemu je 30-i-neka, ali donosi senzibilnost starog čovjeka. Potpuno se predaje onome do čega mu je stalo, ali samog sebe nikad ne shvaća previše ozbiljno. Osim toga, iznimno sam sretan što sam dobio priliku raditi s tako sjajnim glumcima.“ Harrison Ford je Ellisov otac, sveučilišni profesor William. Krieger kaže: “Harrison Ford bio je moj prvi i jedini izbor za tu ulogu.“ Lively priznaje: „Bila sam nervozna pred upoznavanje s glumcem koji je bio nominiran za Oscara. Možda nisam trebala gledati trilogiju Indiana Jones. Briljantan je glumac i pravi heroj.“ Ford kaže: „Ovakav film još nisam snimio. Prenese vas u fantastiku, ali glumite potpuno realistično. To je pametna konstrukcija koja odvodi gledatelje u nevjerojatan svijet, ali ne u svijet high-tech znanstvene fantastike. Njegova je baza svakodnevica, a ima taman dovoljnu količinu čarolije da potakne maštu i otvori srca.“ Fordov lik slavi 40. godišnjicu braka na koju njegov sin stiže s djevojkom koja izgleda, zvuči i ponaša se jednako kao žena u koju je bio zaljubljen 45 godina ranije. Glumac opisuje: „William je znanstvenik. Zna da nema realnog načina da se to dogodi. Njegova supruga, koju glumi Kathy Baker, misli da on i dalje žali za tom davnom ljubavlju. Njih dvoje, nakon 40 godina braka, povezani su na mnoštvo načina. Kathy je bila sjajna i uvelike mi je pomogla da oživimo njihovu priču. Baker dodaje: „Film Bezvremenska Adaline je za mene posao iz snova. Već od prvog dana uspijevali smo pronalaziti one fine nijanse koje čine odnos naših likova. Harrison je nesebičan, legendaran, zabavan, inteligentan, profesionalan i mudar i zaista sam imala sreće što sam mogla raditi s njime. Film je predivan, prepun ljubavi i čarolije i ne mogu dočekati da ga podijelimo s gledateljima.“ Prije Ellisa, Adaline je imala samo jedan dugovječan odnos koji si je dopustila – onaj s kćeri Flemming koja je sad u 80-ima, bliži se kraju života i predstavlja čistu suprotnost svojoj bezvremenskoj majci. Lively kaže: „Najsnažnija je ljubav koju osjeća prema svojoj kćeri. Mislim da je jedan od razloga zbog kojih dopušta Ellisu da joj se približi taj što osjeća da će uskoro izgubiti najveću ljubav svog života – svoju kćer. To je iznimno bolno. Njen instinkt je povući se još više u sebe, ali Flemming joj kaže da je bolje ljubiti i izgubiti ljubav nego nikad ne ljubiti.“ Flemming glumi dobitnica Oscara Ellen Burstyn, o kojoj Krieger kaže: „Ellen Burstyn jedna je od najboljih glumica svih vremena. Raditi s glumicom njenog renomea je zaista privilegija. Jedini je lik koji zna tajnu svoje majke i to joj daje određenu notu tuge.“ Burstyn objašnjava: „Mislim da je naše prvo zajedničko pojavljivanje u filmu iznimno važno za prikaz našeg neobičnog odnosa. „Flemming i Adaline nađu se u restoranu i ona kaže – Bok, mama, sretan ti rođendan! – možete li to zamisliti??? Bilo je zabavno zamisliti da imam majku mlađu od sebe. Kad sam jedanput povjerovala u čaroliju, shvatila sam da glumim poput tinejdžerice. Nije to bilo namjerno, ali Blake je majčinski brižna. Nije nimalo površna i to se vidi u njenom radu.“ Burstyn nastavlja: „Ideja nestarenja je zanimljiva, ali možda ne za mene. Sigurna sam da je puno ljudi razmišljalo o mogućnosti da ostanu vječno mladi. U ovoj priči ispada da to nije baš tako jako privlačna ideja. Gledatelji će uživati razmišljajući o vječnom životu i shvatiti da on nije nužan. Jedan je životni vijek zapravo dovoljan.“ U filmu glumi i mlada kanadska glumica u usponu Amanda Crew kao Ellisova sestra Kikki. ADALINE I MODA Film Bezvremenska Adaline vodi nas kroz XX. stoljeće i iznova predstavlja najvažnije iz svakog desetljeća kroz sliku, predmete i modu. Od formalnih haljina do svakodnevnih radnih odijela, sve što Adaline nosi pažljivo su odabrali i kreirali Oscarom nagrađeni kostimograf Angus Strathie i njegov tim. Krieger kaže: „Strathie je vjerojatno imao najteži posao. Osmislio je 50-ak verzija Blake. Za naš je budžet to bilo jako puno. Osim glavnih glumaca, morali smo imati autentičnu odjeću za svakog statista. Neumorno je brinuo o svakoj pojedinosti svakog razdoblja.“ Strathie priznaje: „Ovo je epski film za bilo kojeg dizajnera. Film Bezvremenska Adaline sastoji se od duge i složene priče koja uključuje mnoštvo likova. Trebao sam definirati svako razdoblje unutar cijelog stoljeća, raspoloženje i emocije svih likova koji se pojavljuju u svakom od njih.“ Strathie je razvio koncept koji je očuvao povezanost glavnog lika s njenom prošlošću, ali usidren u današnjici. Stoga su ju obukli u bezvremensku odjeću koja odražava senzibilnost koju je njegovala tijekom stoljeća svojeg života. Strathie kaže: „Željeli smo ostaviti retro dojam da bismo naglasili da se radi o dugovječnoj duši. Naizgled je suvremena, mlada i ljupka, ali u srži je netko tko živi već dulje od stoljeća. Nije prestala kupovati odjeću, ali kad bira, odabire ono što ju podsjeća na njenu mladost. Dotjerana je, ali ne ističe se.“ Krieger dodaje: „Moja mi je baka bila inspiracija. Sva odjeća koju Adaline nosi je suvremena, ali i dalje podsjeća na 1940.-e. To se na kraju pokazali učinkovitim u objašnjavanju njene srži. Žena njene generacije želi biti elegantna i dotjerana, ali ne i napadno privlačiti pažnju.“ Strathie je želio da Adaline ima cijeli ormar pun odjeće koju je skupila tijekom dugog života: „Njen stil je sasvim poseban. Na izlazak s Ellisom kreće u jakni iz 1920.-ih, vesti iz 1960.-ih i suvremenoj suknji. Cipele su iz 1950.ih ili 1930.-ih, a torbica iz 1940.-ih. Ta mješavina stilova postala je njenim zaštitnim znakom. Njena joj odjeća daje osjećaj sigurnosti. U jednoj se crnoj haljini pojavljuje dvaput - u dvije novogodišnje noći - u 1940.-ima i 2014. Pronašli smo haljinu koja najbolje odgovara Blake i izgleda retro i nostalgično.“ Lively kaže: „Svidjelo mi se što se oblači pomalo starinski. Konzervativnije od većine mladih žena u San Franciscu. Morala je nositi dolčevite. To ju čini malo konzervativnijom. Kako se uloga žene u društvu mijenjala od 1908. do danas, morate vidjeti društvene promjene u njenom odijevanju, frizuri i šminki. Ne mogu ju zamisliti da ode u trgovački centar kupiti nešto što zapravo već ima.“ Lively je trenutačno lice modne kuće Gucci koja je osigurala odjeću za film i zajedno s kostimografom dizajnirala haljinu koju je nosila na dočeku Nove godine. Lively nastavlja: „Moja haljina je tipičan prikaz onoga kroz što Adaline prolazi. Značaj te haljine učinio ju je još ljepšom. A šminka i frizura upotpunili su transformaciju - ti elementi prepuni su informacija. Adaline nosi svu svoju prošlost, ali pokušava ju prikazati na suvremeni način da se ne bi isticala. Monica Huppert i Anne Carroll uvelike su pomogle stvoriti tako elegantan izgled. Svaki put sam se s novom frizurom i šminkom osjećala kao nova osoba. Njihov rad uvelike mi je olakšao ulazak u svako novo razdoblje.“ Carroll objašnjava: „Nema pomodnih frizura filmskih zvijezda. Adaline živi normalan život, koliko može, uvijek se pokušava uklopiti u svakodnevicu svoje okoline. Od pundže u 1920.-ima do nemarno upletene „riblje kosti“, ona nikad ne privlači posebnu pažnju. Uživali smo istraživati različite stilove s Blake. Meni je najdraži njen novogodišnji izgled - kako u 1940.-ima, tako i danas. Slični su, ali ipak različiti.“ |
Slažem se