IZVORNO IME: Fury |
REDATELJ: David Ayer | ŽANR: akcija, drama, ratni |
ULOGE: Brad Pitt, Shia LaBeuf, Logan Lerman |
TRAJANJE FILMA: 134 min | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 23.10.2014 |
SADRŽAJ FILMA: |
U travnju 1945. Saveznici vode završne bitke na europskom tlu. Narednik Wardaddy (Brad Pitt) upravlja Sherman tenkom s peteročlanim timom neiskusnih vojnika i pokušava se probiti preko neprijateljskih linija do srca nacističke Njemačke. Ova neobična šačica ljudi bez izgleda učinit će sve da dođu do cilja i izvrše zadatak.
Fury je film karakterističnog realističnog potpisa Davida Ayera koji opisuje svu surovost posljednjih dana II. svjetskog rata. VIŠE Fury Travanj, 1945. Wardaddy (Brad Pitt) zapovijeda petočlanom posadom tenka Sherman na smrtonosnoj misiji iza neprijateljskih linija, s nimalo šanse da uspiju napasti srce nacističke Njemačke. Film Fury nije ratni film naših djedova. Ne vjerujem da sam ikad vidio fizički horor kroz koji je prošla ta oklopna divizija. S malo ljudi i oružja pobijedili su zahvaljujući stvarnoj, sirovoj borbi. Producent Bill Block Radnja filma Fury odvija se u Njemačkoj krajem rata, 1945. Režiser Ayer opisuje: “Rat je zamalo gotov i slon na samrti – nacističko carstvo – stoji na stražnjim nogama. Nije to običan ratni film kojim se slavi pobjeda kao invazija na Europu, ili Dan D, ili sve one slavne bitke u kojima su sudjelovale američke trupe. Prikazuje jedno od zaboravljenih razdoblja u kojima su se američke trupe borile na rezervi i zadnjim, iscrpljenim ljudima. U II. svjetskom ratu borili biste se do smrti ili pobjede, ili pak teškog ranjavanja zbog kojega bi vas poslali kući. Fanatični režim je kolabira, okruženje je zbunjujuće i u njemu svatko može biti neprijatelj – to predstavlja veliko opterećenje za duše boraca.” Don “Wardaddy” Collier (glumi ga Brad Pitt) na čelu je voda u koji stiže mladi Norman Ellison koji je sasvim nepripremljen za rat. Završio je obuku za daktilografa, a poslan je na prvu liniju kao pomoćni vozač. Zapanjen je i bijesan – siguran da je došlo do neke greške. Sad je zamjena za poginulog Reda koji se s ostalom četvoricom borio od samog početka rata. Takvog naivnog mladića svatko bi želio za sina ili mlađeg brata, ali njemu nije mjesto u ratu. Morat će se promijeniti ako želi preživjeti, a Wardaddy će ga tome podučiti. Tijekom sudbonosna 24 sata ta će poduka proći test. Petorica – zapovjednik Wardaddy, topnik Boyd Swan; punjač Grady Travis; vozač Trini Garcia i pomoćni vozač Norman bore se za život protiv 300 Nijemaca. Ayer svoju složenu priču prikazuje kroz varljivo jednostavnu strukturu, o čemu producent Ethan Smith kaže: “Cijela radnja filma odvija se unutar 24 sata, od zore prvog do zore drugog dana. Konstrukcija je linearna, ali vrlo složena.” Producent Bill Block dodaje: “Ovo predstavlja pomak u redateljevom stilu, formalniji je i ljepše snimljen povijesni film koji zadržava njegov potpis – intenzivnu realnost.” Kevin Vance, jedan od vojnih tehničkih savjetnika redatelja, kaže: “U većini filmova o II. svjetskom ratu gledamo “dobar rat”, što je on i bio. No, u njemu je umrlo 60 milijuna ljudi. Tu dihotomiju nitko još nije u cijelosti istražio – a upravo je to ono što je David zahtijevao od ovog filma.” Filmaši su uspjeli okupiti brojne veterane iz 2. oklopne divizije, među kojima su bili i Donald Evans (ranije izviđač 66. oklopne pukovnije); Paul Andert koji se prisjetio Pattonovih riječi o sposobnim vođama ‘Špagete ne gurate nego ih vučete’; George Smilanich i Ray Stewart. Evans kaže: “Znate li kakav je osjećaj biti u tenku dok neprijatelj puca po vama? Iako vas štiti nekoliko centimetara čelika, osjećaj je zastrašujuć. Nemate se gdje sakriti. A kad vam prevrnu tenk, dobijete novi. Kakav želudac trebate imati da uđete u sljedeći tenk?.” David Rae, jedan od vojnih tehničkih savjetnika, kaže: “Priče veterana su iznimno važne jer donose život. Stvarnost, istinu o ekipi koja se borila u Normandiji, Sjevernoj Africi i Njemačkoj. To su priče koje vas mogu zaokupiti i s kojima se možete emocionalno povezati.” O LIKOVIMA Na čelu voda je Don Collier zvan Wardaddy (glumi ga Brad Pitt), o kojem Ayer kaže: “S njime nema šale. Izrazito je praktičan i pragmatičan i stalo mu je samo da okonča misiju. Ipak, ima i skrivenu prošlost i svoj vlastiti moralni kodeks koji se razlikuje od civilnoga. Stoik je koji za svoje ljude ima ljubav, humor i život, dok za neprijatelja osjeća samo mržnju.” Shia LaBeouf je Boyd Swan, a o svojem liku kaže: “On je praktično zamjenik zapovjednika Fury. Zadužen je za 76-mm top. Hladnokrvni je ubojica, ali i čovjek vjere – bilo mi je zanimljivo istražiti kako kršćanin uspijeva pomiriti svoju vjeru s činjenicom da sudjeluje u borbama.” Lesher kaže da je ključni lik u filmu Norman Ellison kojeg glumi Logan Lerman: „Norman predstavlja gledatelje. Nov je momak bez gotovo imalo vojne obuke i mi kroz njegove oči učimo o tenku i razvoju priče. Njegova priča je priča o prihvaćanju, njegovo putovanje je srž filma. Nađe se u situaciji za koju nije nimalo pripremljen, Wardaddy ga mora obučiti i dovesti ga do toga da nadvlada civilni osjećaj za ono što je ispravno od onoga što je krivo.“ Logan Lerman kaže: „Za glumca mojih godina postoji puno jednostavnijih likova. Norman je jako složen i stresan. Bio je to pravi izazov – uloga je sjajna, priča je sjajna i imao sam prigodu surađivati s brojnim ljudima kojima se divim.“ Nakon što su Ayer i Michael Pena surađivali na filmu End of Watch, Ayer je ulogu vozača tenka (Trini Garcia) oblikovao posebno za tog glumca: „Vjerujem da je u II. svjetskom ratu služilo oko 350.000 Amerikanaca meksičkog porijekla, od kojih su brojni bili vozači. Garcia je sofisticiran, staložen, s velikom odgovornošću, no nakon što se više ne može boriti s neprekidnom izmorenošću i živcima oslabljenima od stresa, odao se alkoholu.“ Jon Bernthal je četvrti član ekipe, Grady Travis, a Ayer kaže: „Ispuzao je iz močvare. Dijete je neimaštine, odrastao je bez cipela i radio na farmama od osme godine života – i nije pripremljen za avanturu u kojoj se našao zbog toga što su se okolnosti tako poklopile. Ako je Wardaddy mozak, Grady je želudac. On lopatom ubacuje ugljen u peć, municiju u oružje.“ Bernthal kaže: „Grady misli da je Boyd majka ekipe. Nevjerojatno ga poštuje kao duhovno i etičko središte grupe. Njih dvojica su čudnovato povezani i ovise jedan o drugome. Očekivali biste razdor među njima, jer jedan se bavi Isusom i Biblijom, a drugi misli samo na ubijanje i žene. No, spojeni su kao jedan, kao da se radi o dvije strane iste osobe.“ O TENKOVIMA Za film Fury korišteno je pet glavnih tenkova, a svi su modeli tenka M4 Sherman. U filmu su im nadimci Fury, Matador, Lucy Sue, Old Phyllis i Murder Inc. Koordinator vozila Ian Clarke i Jim Dowdall koji je bio zadužen za tenkove kažu da je proces pronalaženja pet izvornih tenkova iz II. svjetskog rata počeo kao bilo koji drugi posao – pozivima kolegama. Dowdall kaže: „Bratstvo vojnih vozila u Britaniji prilično je malo i svi se poznajemo. Na kraju smo pronašli ljude koji su nam mogli dati tenkove i bili spremni posvetiti tri mjeseca svojih života našem filmu. A što se tiče posada, odlučili smo da ne koristimo sakupljače tenkova, nego ljude koji su se stvarno borili u tenkovima u Afganistanu i drugdje, koji znaju upravljati njima kako treba i koji razmišljaju u hodu ako bilo što pođe krivo s nekim od naših vozila kojima je po 75 godina.“ Za Fury je korišten stvarni tenk kojega je ustupio Bovington Tank Museum, Sherman sa 76-mm topom, a za potrebe snimanja napravljena su još dva modela. Interijer je predstavljao veliki tehnički izazov, o čemu scenograf Andrew Menzies kaže: „To je silno maleni set i sve su stijene morale biti pomične da bi David mogao snimati kadrove iz svih kutova. I još je k tome morao biti na pomičnoj platformi, kretati se, da bismo imali osjećaj da se tenk kreće. Pri tome mu, naravno, nisu smjeli ispadati dijelovi.“ Michael Pena se prisjeća: „Morali smo puno toga uvježbati da bismo izgledali kao pravi vojnici. Za početak, sam ulazak u tenk bio je nemoguća misija jer je prostor tek malo širi od vašeg tijela. No, nakon stotina puta već imate vlastitu tehniku za ulazak i izlazak. To je memorija mišića.“ Ayer je smatrao da je realizam od ključnog značaja za uspjeh filma, što svakako uključuje zvuk. Jedan problem bio je originalna komunikacijska oprema u tenku koja ne samo da je bila starija od 70 godina, već nije bila ni predviđena da preživi toliko dugo. Drugi problem bio je taj što su stvarni tenkovi bili toliko glasni da se od njih nisu mogli čuti drugi zvukovi. Lisa Pinero (montažerka zvuka) i njen tim uspjeli su riješiti oba problema. Menzies opisuje: „U filmu se američki tenkovi suočavaju s najsmrtonosnijom prijetnjom, njemačkim tenkovima Tiger protiv kojega Sherman nema gotovo nikakve šanse. Tiger je oružje vrijedno poštovanja.“ Postoji samo šest tenkova Tiger koji su sačuvani iz tog razdoblja, a Bovington Tank Museum posjeduje jedini od njih koji je još uvijek u voznom stanju. David Willey iz muzeja kaže: „Tiger 131 je silno važan tenk. Bio je na jednom obronku u Tunisu, a napali su ga britanski tenkovi 48th Royal Tank Regiment. Nokautirao je barem dva tenka Churchill, ali drugi su pogodili njega – oštećenja možete i danas vidjeti. Nijemci su ga napustili, a nakon rata prepušten je Muzeju tenkova.“ Jim Dowdall kaže: „Korišten je nakon rata već nekoliko puta, ali nitko ga nije koristio kao mi. Morate se brinuti za njega jer metal je star, svi uvjeti za njega moraju biti savršeni i morate prema njemu biti čim je moguće nježniji.“ Filmaši nisu željeli riskirati, pa su za kadrove u kojima je Tiger oštećen napravili njegovu kopiju. O PRODUKCIJI Film Fury sniman je 12 tjedana na poljima Oxfordshirea i u zračnoj luci Bovingdon (Hertfordshire). No, prije početka snimanja Ayer i njegov tim obavili su obimna istraživanja vezana uz svaki aspekt priče – od vrste tenkova na koje bi Fury mogao naići do vrste municije, oružja, uniformi i frizura. Imali su i tri vojna savjetnika te četiri veterana oklopne divizije iz II. svjetskog rata koji su s filmašima podijelili svoje znanje i iskustvo. Vojni savjetnici Kevin Vance i David Rae bili su zaduženi za to da glumce pretvore u uvjerljive članove posade tenka. Vance i David Ayer surađivali su već na End of Watch. Vance i Rae organizirali su kamp za obuku, o čemu Vance kaže: „Željeli smo ih dovesti do toga da razmišljaju i djeluju kao tim, jedna jedinica. Prvih nekoliko dana bili su izloženi kiši, blatu, vjetru, nismo im dali dovoljno hrane niti da se naspavaju, morali smo ih mentalno i fizički slomiti da bismo ih zatim iznova izgradili, ali kao jedinstveni tim. Ta metamorfoza bila je ključna.“ Rae dodaje: „Morali smo postići da se osjeti koliko su povezani. Svi znamo da u tenku nema činova, iako svi znaju tko je šef i gdje je linija koju ne smiju prijeći, ipak su svi silno bliski. Svi znaju sve o svakome. Jedan pazi na drugoga, to je pravo bratstvo unutar tenka.“ Njemački vojni savjetnik bio je Ian Sandford, bivši britanski padobranac. Zbog silnog zanimanja za Njemačku tijekom II. svjetskog rata sam je naučio njemački da bi mogao čitati izvorne priručnike. O SNIMANJU Direktor fotografije Roman Vasyanov i David Ayer surađivali su već na End of Watch, a o ovom filmu kaže: „Pristup snimanju bio je potpuno drugačiji. Dok je naš prvi zajednički film bio inspiriran dokumentarističkim stilom, Fury se koristi klasičnijim metodama. Čim sam pročitao scenarij znao sam da ga ne mogu snimiti iz ruke već da će trebati koreografirati kamere koje će samo pratiti ono što se događa.“ Producent John Lesher dodaje: „Vizualna struktura filma je predivna, staromodna. Željeli smo pristup Davida Leana – jednostavan, lijep, klasičan filmski pristup.“ Vasyanov objašnjava: „Želio sam naturalistički, minimalistički film. Ovo je primarno drama, sve ostalo je sporedno. Nije ovo akcijski film, nisam želio koristiti rasvjetu ni pokrete kamere nimalo više nego što je nužno. Velik dio snimljen je filmskom vrpcom, a ne digitalno. Znao sam da će nam paleta boja biti ograničena, a filmska vrpca je za to bolja. Satima sam sjedio u tenku i promatrao kroz otvor kako se ponaša svjetlost. Sunčeva svjetlost rijetko dopire u unutrašnjost, pa smo radili s vrlo malo svjetlosti, minimalno koliko je bilo nužno da snimimo film.“ O SCENOGRAFIJI Scenograf Andrew Menzies kaže: „Od početka sam osjećao da ovdje ne moram osmisliti scenografiju nego reproducirati prošlost. Stoga sve što vidite u filmu rezultat je istraživanja. Shvatio sam da je u tom ratu bilo mnoštvo svakodnevnih aktivnosti u blatu do koljena i na hladnoći. Kao i za druge, i za ovaj je film glavno raspoloženje – a ovdje je raspoloženje blatno. Blato je ovdje ljepilo koje čuva film od raspadanja.“ Jedino mjesto koje nije bilo baš toliko blatno bio je njemački gradić kojeg je Menzies sagradio u zračnoj luci Bovingdon (Hertfordshire). U njemu se odvija središnji dio filma i on predstavlja i prekretnicu u atmosferi filma. Selo je rat prilično poštedio. Ovdje se muškarci prvi put mogu opustiti, pronaći alkohol, hranu i žene. Zbog toga je Menzies odlučio za to mjesto koristiti veselije boje. O KOSTIMIMA Kostimograf Owen Thornton kaže: „Ayer i ja smo dvije godine posvetili istraživanju pokušavajući do posljednjeg detalja osmisliti kostime za ovaj film. Europa je 1945. godinu počela s jednom od najduljih zima u prethodnih 50 godina, pa se i izgled vojnika promijenio – nosili bi kaput preko jakne preko džempera preko košulja preko potkošulja. Pokušali smo prikazati kako su izgledali vojnici bez doma, koji žive u lisičjim jazbinama, jedu hladne porcije i nisu se oprali ni obrijali nekoliko mjeseci.“ Thornton nastavlja: „Krajem rata američki su vojnici izgledali kao odrpanci. Njihova odjeća više je nalikovala radnoj odjeći civila nego uniformama. Za razliku od njih, njemački su vojnici imali sjajne uniforme koje su im izvrsno pristajale. Nijemci su zaposlili umjetnike čiji je posao bio oslikavati nove kamuflažne uzorke, tako da su ih krajem rata imali najmanje 35, koje smo koristili što smo više mogli.“ Za odjeću civila bila je zadužena Maja Meschede koja je u Berlinu unajmila odjeću iz 1930.-ih i 1940.-ih: „Svaka sitnica, gumb, kopča, vezica, sve je moralo biti iz tog vremena. Tkanine su tad bile drugačije od današnjih i za kostime koje smo trebali sašiti za Irmu i Emmu koristili smo tkanine iz onog vremena.“ O ŠMINKI I FRIZURAMA Alessandro Bertolazzi, majstor za šminku i frizure, prvo se poigrao prljavštinom, a kaže da se referirao na velike umjetnike kao što su Oskar Kokoschka, Francis Bacon i Egon Shiele: „Dramatičnost, bol i patnje upravo su savršeni na tim slikama.“ Bertolazzi je posvetio jedan dan tome da navede članove svojeg tima da zaborave sve što znaju, uključujući Hollywood i klasičnu obuku: „Zatim sam kistom nanio malo smeđe boje na lice, razmrljao ju, špricao, dodavao krv… i svi smo se dobro zabavljali.“ O GLUMCIMA BRAD PITT (Don “Wardaddy” Collier i izvršni producent) jedan je od najsnažnijih i najsvestranijih glumaca današnjice, kao što je uspješan i kao producent. Vlasnik je kompanije Plan B Entertainment. Prošle godine dobio je Oscara kao producent filma 12 Years a Slave (režija Steve McQueen) koji je donio Oscara i scenaristu Johnu Ridleyu i sporednoj glumici Lupiti Nyong’o. Pitt je također u tom filmu imao sporednu ulogu. Pitt trenutačno glumi u By the Sea koji je i producirao, a uz njega glumi scenaristica i redateljica Angelina Jolie. 2013. godine Pitt je imao glavnu ulogu u World War Z koji je i producirao, sporednu ulogu u The Counselor (Cormac McCarthy, režija Ridley Scott) i Cogan’s Trade (Andrew Dominik). Prije toga glumio je u The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Dominik) koji je i producirao te za koji je bio proglašen najboljim glumcem na filmskom festivalu u Veneciji. 2011. godine snimio je Moneyball (Bennett Miller) i Tree of Life (Terrence Malick) koje je i producirao. Za svaku je ulogu dobio nagrade New York Film Critics Circle-a i National Society of Film Critics-a, dok je za Moneyball bio nominiran i za nagrade Screen Actors Guild-a, Zlatni globus, BAFTA-u i Oscara. Tree of Life je dobio Zlatnu palmu u Cannesu, a oba su filma bila nominirana za Oscara. Pitt je za Oscara bio nominiran za ulogu u The Curious Case of Benjamin Button (David Fincher) i Twelve Monkeys (Terry Gilliam) za koji je dobio Zlatni globus, Nominacije za Zlatni globus donijeli su mu Legends of the Fall (Edward Zwick) i Babel (Alejandro González Inárritu). Pitt je glumio u Inglourious Basterds (Quentin Tarantino); Burn After Reading (Joel i Ethan Coen, glumi George Clooney); Oceans Eleven, Oceans Twelve i Oceans Thirteen (Steven Soderbergh, glumi Clooney); Thelma and Louise (Ridley Scott) koji je dobio Oscara; A River Runs Through It (Robert Redford) koji je dobio Oscara; Kalifornia (Dominic Sena); True Romance (Tony Scott); Se7en i Fight Club (David Fincher); Mr. and Mrs. Smith (Doug Liman) te Snatch (Guy Ritchie). Njegova producentska kuća Plan B Entertainment producirala je Oscarom nagrađeni 12 Years A Slave, World War Z , The Departed (Martin Scorsese), A Mighty Heart (Michael Winterbottom), Time Traveler’s Wife (Robert Schwentke), The Private Lives of Pippa Lee (Rebecca Miller), Charlie and the Chocolate Factory (Tim Burton), Running with Scissors (Ryan Murphy), Troy (Wolfgang Petersen), Eat Pray Love (Ryan Murphy), Kickass (Matthew Vaughn) i najnoviji True Story (Rupert Goold, glume James Franco i Jonah Hill. ABC trenutačno prikazuje drugu sezonu njihove serije „Resurrection“. SHIA LaBEOUF (Boyd “Bible” Swan) zahvaljujući prirodnom talentu i sirovoj snazi osigurao je mjesto jednoga od vodećih glumaca Hollywooda. Glumio je u Nymphomaniac (režija Lars Von Trier), Charlie Countryman (glume Evan Rachel Wood, Mads Mikkelsen i Melissa Leo), The Company You Keep (Robert Redford, glume Robert Redford, Julie Christie, Stanley Tucci, Susan Sarandon i Chris Cooper), Lawless (John Hillcoat, glume Tom Hardy, Gary Oldman, Guy Pearce, Jessica Chastain i Mia Wasikowska), trilogiji Transformers, Wall Street: Money Never Sleeps (Oliver Stone, glumi Michael Douglas), Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg, glumi Harrison Ford), Eagle Eye (D.J. Caruso), New York I Love You, Disturbia, A Guide to Recognizing Your Saints, Bobby (Emilio Estevez), The Greatest Game Ever Played, I, Robot, Constantine, Charlie’s Angels: Full Throttle i The Battle of Shaker Heights za HBO (producenti Matt Damon i Ben Affleck). Debitirao je 2003. godine ulogom u komediji Holes. Sinkronizirao je animirani Surf’s Up koji je bio nominiran za Oscara. Poznat je po televizijskoj seriji „Even Stevens“ (Disney Channel) koja mu je donijela nagradu Daytime Emmy. LaBeouf je režirao nekoliko projekata, uključujući glazbene video spotove za umjetnike kao što su Kid Cudi, Marilyn Manson i Sigur Ros te kratkometražni film Howard Cantour.com koji je premijerno prikazan u Cannesu 2012. godine. Autor je nekoliko stripova koje je objavila njegova kompanija The Campaign Book. LaBeouf trenutačno živi u Kaliforniji. LOGAN LERMAN (Norman Ellison) nedavno je glumio u filmu Noah (Darren Aronofsky, glume Russell Crowe, Jennifer Connelly, Anthony Hopkins, Douglas Booth i Emma Watson) koji je donio više od 350 milijuna dolara zarade od prikazivanja u svijetu. Lerman je snimio i The Perks of Being a Wallflower (glume Emma Watson, Paul Rudd i Ezra Miller) za koji je bio nominiran za nagradu Broadcast Film Critics-a (producent John Malkovich i njegov tim iz Mr. Mudd). Karijeru je počeo ulogom u filmu The Patriot (Roland Emmerich, glumi Mel Gibson); a ubrzo su uslijedili What Women Want (Nancy Meyers, glumi Gibson); Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (Chris Columbus) i Percy Jackson: Sea of Monsters; Stuck In Love; The Three Musketeers; The Butterfly Effect; Hoot; The Number 23 (Joel Schumacher); Riding in Cars with Boys (Penny Marshall); remake filma 3:10 to Yuma (James Mangold); Meet Bill; My One and Only (Richard Loncraine) i Gamer (Mark Neveldine i Brian Taylor). Glumio je u seriji „Jack and Bobby“ i gostovao u „A Painted House“. MICHAEL PENA (Trini “Gordo” Garcia) dobio je velika priznanja za ulogu u provokativnom filmu Crash (Paul Haggis, glume Don Cheadle, Matt Dillon i Terrence Howard) koji je dobio Oscara i brojne druge nagrade. 2012. godine Pena je glumio u hvaljenom filmu End of Watch (David Ayer) koji je premijerno prikazan na filmskom festivalu u Torontu. Nedavno je glumio i u filmu Chavez (režija Diego Luna, producenti Canana i Mr. Mudd), a uskoro ćemo ga moći vidjeti u mini-seriji „Gracepoint“ (glumi Virginia Kull). Glumio je u filmovima Everything Must Go (glume Will Ferrell i Rebecca Hall); Gangster Squad (glume Sean Penn, Josh Brolin i Ryan Gosling); The Lucky Ones (glume Rachel McAdams i Tim Robbins); Observe and Report (Jody Hill, glumi Seth Rogen); Lions for Lambs (Robert Redford, glume Tom Cruise i Meryl Streep); My Son, My Son, What Have Ye Done (Werner Herzog i David Lynch, glume Michael Shannon, Willem Dafoe i Chloe Sevigny); World Trade Center (Oliver Stone); Million Dollar Baby (Clint Eastwood); The United States of Leland (Matthew Ryan Hoge); Buffalo Soldiers (Gregor Jordan); Shooter (Antoine Fuqua); Tower Heist (Brett Ratner) i Babel (Alejandro González Inárritu). Sinkronizirao je animirani film Turbo, a na televiziji je glumio u HBO-ovom filmu Walkout i serijama „Eastbound and Down“, „The Shield“ i „Semper Fi“. Pena je odrastao u Chicagu, a prvu glumačku ulogu dobio je kad je pobijedio stotine drugih na audiciji za To Sir, With Love 2 (Peter Bogdonovich, glumi Sidney Poitier). JON BERNTHAL (Grady “Coon-Ass” Travis) nedavno je glumio u filmu The Wolf of Wall Street (Martin Scorsese), a uskoro ćemo ga moći vidjeti u mini-seriji „Show Me A Hero“ (David Simon, glume Winona Ryder, Alfred Molina, Oscar Isaac i Catherine Keener), Sicario (Denis Villeneuve, glume Emily Blunt i Benicio Del Toro) i Me & Earl & the Dying Girl (Alfonso Gomez-Rajon). Na televiziji je glumio u seriji „The Walking Dead“ koja je bila nominirana za Zlatni globus, „Mob City“, mini-seriji „The Pacific“ (Tom Hanks i Steven Spielberg), “Boston Legal“, “CSI: Miami“, “Law & Order: Special Victims Unit“, “How I Met Your Mother“, “Without a Trace” i “The Class“. Prvu veću ulogu dobio je u filmu World Trade Center (Oliver Stone, glume Nicholas Cage i Maria Bello), a uslijedili su Date Night (glume Steve Carell i Tina Fey); The Ghost Writer (Roman Polanski, glumi Ewan McGregor); Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (glume Ben Stiller, Christopher Guest i Hank Azaria); Grudge Match (glumi Robert De Niro); The Air I Breathe (glume Kevin Bacon i Julie Delpy) i Day Zero (glumi Elijah Wood). Bernthal i njegov otac osnovali su producentsku kuću Story Factory. Bernthal je 2011. godine bio nominiran za nagradu Ovation za ulogu u Small Engine Repair (Rogue Machine Theatre) koju je i producirao. Glavne uloge imao je u dramama Fat Pig (Neil LaBute, Geffen Playhouse), Fifth of July (Langford Wilson, njujorško Signature Theatre), The Resistible Rise of Arturo Ui (off-Broadway, Portland Stage Company) i This is Our Youth (Studio Theatre, Washington, D.C.). Osnovao je vlastitu neprofitnu kazališnu skupinu Fovea Floods. Tijekom studija imao je prigodu pohađati ruski Moscow Arts Theatre gdje je usavršavao glumu, akrobatiku, balet i ritam. Bio je profesionalni igrač bejzbola, a danas uživa u boksu kojem podučava rizičnu djecu ne bi li ih podučio disciplini i radnoj etici, kontroli i samosvijesti. Također se bavi ponovnim treniranjem pit bula koji su bili zlostavljani. JASON ISAACS (Captain Waggoner) počeo se baviti glumom, pisanjem scenarija i režiranjem dok je studirao pravo na Bristol University. Nakon što je diplomirao tri je godine pohađao prestižni londonski Central School of Speech and Drama, a 2000. godine prekretnicu mu je donijela uloga u filmu The Patriot (Roland Emmerich). Dvije godine kasnije prvi put je viđen kao Lucius Malfoy u Harry Potter and the Chamber of Secrets, a kasnije je snimio i Harry Potter and the Goblet of Fire, Harry Potter and the Order of the Phoenix i Harry Potter and the Deathly Hollows (parts I i II). Ostali su njegovi filmovi Black Hawk Down, Green Zone, Peter Pan, Friends with Money, The Tuxedo, Sweet November, Windtalkers, End of the Affair, Armageddon, Event Horizon, Good, Abduction, Skeletons koji je dobio nagradu Michael Powell i Sweetwater (glume Ed Harris i January Jones). Glumio je u „The Curse of Steptoe“, „Scars“, „Civvies“, „Brotherhood“ koja je dobila nagradu Peabody i njemu donijela nominaciju za nagradu Satellite „Case Histories“ za koju je dobio međunarodni Emmy, „Awake“, „The West Wing“, „Entourage“, mini-seriji „Rosemary’s Baby“ i drugima te bio nominiran za Zlatni globus za „The State Within“. Uskoro ćemo ga vidjeti u Field of Lost Shoes (režija Sean McNamara), Stockholm Pennsylvania, Things People Do, RIO i London Fields. Od kazališnih uloga izdvajamo drame Angels in America (Royal National Theatre) koja je dobila nagradu Pulitzer i prikazivala se u londonskim kazalištima Royal Court, Almeida, Kings Head i Trafalgar te The Dumb Waiter (Pinter, glumi Lee Evans). SCOTT EASTWOOD (Sergeant Miles) rodio se u obalnom gradu Monterey (Kalifornija), a odrastao u Kaliforniji i na Havajima, živeći naizmjenično s majkom Jaclyn i ocem Clintom. Odmalena je aktivan i bavio se nogometom, surfanjem, ribolovom i drugim aktivnostima na otvorenome. Nakon što se upisao na Santa Monica City College zarađivao je radeći na parkiralištima, gradilištima i sl., te se bavio glumom. Diplomirao je komunikologiju na Loyola Maymount University. Već godinama putuje svijetom, živi, snima filmove i surfa. Glumio je u The Longest Ride (glumi Britt Robertson), Dawn Patrol, Walk of Fame, Texas Chainsaw 3D, Trouble with the Curve, Invictus, Gran Torino, Flags of Our Fathers, Carmel, An American Crime i Pride (glume Bernie Mac i Terrence Howard). O FILMAŠIMA DAVID AYER (scenarist, redatelj i producent) slavu je stekao hiper-realističkim prikazom života u filmu End of Watch iz 2012. Kao mladić se preselio u Los Angeles, s 18 godina se prijavio u mornaricu i radio na sonaru u nuklearnoj podmornici tijekom Hladnog rata. Nakon toga se posvetio pisanju te bio scenarist i koproducent filma Training Day za koji je Denzel Washington dobio Oscara. Ayer je bio koscenarist trilera o podmornici U-571 (glume Matthew McConaughey, Bill Paxton i Harvey Keitel), a napisao je i scenarije za The Fast and the Furious (glume Paul Walker i Vin Diesel), S.W.A.T. (glume Samuel L. Jackson i Colin Farrell) i Dark Blue (glumi Kurt Russell). Prema svojem je scenariju režirao Harsh Times (glume Christian Bale i Freddy Rodriguez) iz 2006., a 2008. je režirao i triler Street Kings. Živi u Los Angelesu sa surpugom i djecom. BILL BLOCK (producent) osnivač je i izvršni direktor QED International, kuće poznate po filmovima District 9 i Elysium (Neill Blomkamp), W (Oliver Stone) i drugima. Block je osigurao prava, producirao, financirao ili distribuirao desetke filmova koje potpisuju neki od najvećih filmaša svijeta kao što su Peter Jackson, Oliver Stone, Steven Soderbergh, Jon Favreau, David Koepp, Darren Aronofsky, Christopher McQuarrie i Woody Allen. Prije QED-a, Block je bio predsjednik Artisan Entertainment. Block i Bain Capital vodili su LBO of Live Entertainment, koja je kasnije postala Artisan. Producirali su The Blair Witch Project; The Buena Vista Social Club; Pi; Requiem for a Dream; The Limey; The Ninth Gate; Made i Open Your Eyes na španjolskom jeziku. Block je bio i izvršni producent filma Vanilla Sky u kojem glumi Tom Cruise. Radio je za International Creative Management od 1992. do 1997. i osnovao Intertalent Agency, a među njegovim klijentima su bili glumci Kim Basinger, Samuel L. Jackson, Steven Seagal, Charlie Sheen, John Travolta i Forest Whitaker te filmaši Sam Raimi, Roland Emmerich, Billy Friedkin, George Armitage, Stephen Hopkins, Peter Hyams i Herbert Ross. Pohađao je Columbia University, a trenutačno živi u Los Angelesu sa suprugom, kćeri i dvojicom sinova. ETHAN SMITH (producent) i QED International i producent Bill Block surađuju već na sedmom filmu sa scenaristom i redateljem Davidom Ayerom. Producirali su Sabotage (glumi Arnold Schwarzenegger). Smith je producirao Rock The Kasbah (Barry Levinson, glume Bill Murray, Bruce Willis i Kate Hudson), bio je izvršni producent Alex Cross (glumi Tyler Perry) i Texas Killing Fields (producent Michael Mann, glume Sam Worthington i Chloe Moretz), koproducnet Diary of a Wimpy Kid i Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules, W (Oliver Stone, glume Josh Brolin i Elizabeth Banks) te producent televizijskih serija „The Nine“ i „Without a Trace“. Karijeru je počeo u New Yorku na filmovima kao što su Sherrybaby (glumi Maggie Gyllenhaal) i The Ballad of Jack and Rose (glumi Daniel Day-Lewis). Završio je NYU Tisch School of the Arts i živi u Los Angelesu sa suprugom i dvije kćeri. JOHN LESHER (producent) osnivač je i predsjednik nezavisne producentske kuće Le Grisbi Productions. 2012. godine producirao je End of Watch (scenarij i režija David Ayer, glume Jake Gyllenhaal, Michael Pena i Anna Kendrick). Producirao je i Blood Ties (koscenarist i redatelj Guillaume Canet, glume Clive Owen, Billy Crudup, James Caan, Marion Cotillard, Mila Kunis, Zoe Saldana i Matthias Schoenaerts) i Birdman (Alejandro Gonzalez Inárritu, glume Michael Keaton, Edward Norton, Naomi Watts, Emma Stone i Zach Galifianakis). Lesher je završio Harvard University, a na početku karijere radio je kao agent za Bauer-Benedek Agency da bi kasnije postao partner u United Talent Agency, a zatim prešao u Endeavor Agency. Među talentiranim filmašima s kojima je surađivao su Alejandro González Inárritu, Martin Scorsese, Paul Thomas Anderson, Walter Salles, Fernando Meirelles, Sydney Pollack, Bennett Miller, Judd Apatow, Adam McKay, Harrison Ford i Ben Stiller. 2005. godine osnovao je Paramount Vantage i producirao Babel, An Inconvenient Truth, There Will Be Blood i No Country for Old Men. 2008. gdoine imenovan je predsjednikom Paramount Pictures gdje je radio na Star Trek, Up in the Air, Benjamin Button, Transformers, Shutter Island i drugima. Tijekom njegova rada filmovi tog studia bili su nominirani za 49 Oscara od kojih su dobili 14. SASHA SHAPIRO (izvršni producent) direktor je privatnog investicijskog fonda Media Content Capital. Shapiro ima više od 20 godina iskustva u industriji zabave. 14 je godina radio u Warner Bros. Studios, a zatim za Culver Studios i Pacifica Ventures. Konzultant je za Imax, RealD, TV channel Russia Today, Film/TV studio Lenfilm i druge. Član je odbora SONIFI Solutions, QED International i Digiboo i na čelu je savjetodavnog odbora drugog po veličini filmskog studija u Rusiji – Lenfilm. Član je savjetodavnog odbora St. Petersburg University of Film and TV Engineers. Doktorirao je na Moscow Aviation Technology University, a magistrirao je na Anderson School of Management (UCLA). ANTON LESSINE (izvršni producent) radi u Los Angelesu kao filmski producent. Potpisuje filmove Fading Gigolo (John Turturro, glume Turturro, Woody Allen, Sharon Stone i Sofia Vergara) i Haunt (Mac Carter, glumi Jacki Weaver). ALEX OTT (izvršni producent) producirao je filmove Davida Ayera Sabotage i End of Watch. Diplomirao je na University of Wisconsin-Madison, a trenutačno živi u Los Angelesu, CA. BEN WAISBREN (izvršni producent) predsjednik je LSC Film Corporation i odvjetnik u međunarodnoj odvjetničkoj tvrtki Winston & Strawn. Radio je na restrukturiranju Salomon Brothers (New York); za čikašku odvjetničku tvrtku Lord, Bissell & Brook; bio predsjednik Continental Entertainment Capital LP (podružnica Citigroup); radio za Stark Investments; te bio član upravnog odbora francuskog Wild Bunch, S.A. Bio je izvršni producent filmova 300; Blood Diamond; V for Vendetta; Nancy Drew; The Good German; Poseidon; The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford; Cassandra’s Dream; First Born; Next; Bangkok Dangerous; Gardener of Eden; 22 Jump Street; Sex Tape; The Equalizer i drugih. ROMAN VASYANOV (direktor fotografije) rođen je u ruskoj Moskvi. Otac mu je bio fotograf koji mu je dao foto aparat kad mu je bilo 12 godina. Školovao se na VGIK Russian Film Institute gdje mu je mentor bio slavni snimatelj Vadim Yusov poznat po filmovima Ivans Childhood, Solaris i Anredrei Rublev. 2004. godine Vasyanov je dobio nagradu KODAK za najbolji studentski kratkometražni film Alive. Nakon što je diplomirao snimio je svoj prvi dugometražni film The Hipsters koji je dobio pet nagrada NIKA (ruski Oscar). 2010. godine Vasyanov je snimio spot The Gift, (režija Carl Erik Rinsch za Ridley Scott & Associates) koji je dobio Grand Prix na Cannes Lions International Festival of Creativity for Film Craft, a uslijedilo je još više od 300 reklama. Nakon što se preselio u Los Angeles, Vasyanov je snimio End of Watch (scenarij i režija David Ayer, glume Jake Gyllenhaal i Michael Pena) koji je bio nominiran za Independent Spirit za najbolju fotografiju. Vasyanov i redatelj reklama Fredrik Bond snimili su spot “Surfing” (Puma) koji je uključen u filmski arhiv Museum of Modern Art (New York), a Vasyanov je dobio nagradu AICP. ANDREW MENZIES (scenograf) prvi put se susreo s filmskom industrijom kad mu je bilo osam godina. U njegovoj se zgradi snimao film Brannigan, a John Wayne ga je osobno proveo setom. Menzines je studirao na londonskom Royal College of Art i magistrirao filmsku scenografiju. Bio je suradnik dobitnika Oscara Ricka Cartera na filmovima Avatar (James Cameron) te War of the Worlds i Munich (Steven Spielberg), a kao samostalni scenograf potpisuje 3:10 to Yuma, Knight and Day, The Crazies i G.I. Joe: Retaliation. DODY DORN, ACE (montažerka) montirala je filmove Davida Ayera End of Watch i Sabotage, Ridleya Scotta Kingdom of Heaven, Matchstick Men i A Good Year te Christophera Nolana Insomnia i Memento za koji je bila nominirana za Oscara i nagrade AFI-a i Eddie (American Cinema Editors). Ostali su njeni filmovi Australia (Baz Luhrmann), London Boulevard (William Monahan), I’m Still Here (Casey Affleck), Year of the Dog (Mike White), Waiting for Godot i Guy (Michael Lindsay-Hogg), The Sleepy Time Gal (Christopher Munch), Guinevere (Audrey Wells) i dokumentarni Sick (Kirby Dick). Montirala je prve dvije sezone serije „Enlightened“ i pilote za serije „Touch“, „Prime Suspect“, „Chicago Code“ i „The Good Wife“. Za rad na mini-seriji „My Life with Judy Garland – Me & My Shadows“ (Robert Allan Ackerman) bila je nominirana za nagradu Eddie. Karijeru je počela kao montažerka zvuka za klasike kao što su Silverado, The Big Chill i Children of a Lesser God te dobila Golden Reel za zvuk za film The Abyss (James Cameron). Dorn živi u Venice Beachu sa suprugom Kevinom Hughesom koji je rekviziter. ALESSANDRO BERTOLAZZI (frizure i šminka) u novije je vrijeme radio na filmovima The Impossible (Juan Antonio Bayona), Bypass (Duane Hopkins) i The Nostalgist (Giacamo Cimini). Kao osobni vizažist radio je s Javierom Bardemom na The Gunman (Pierre Morel), Skyfall (Sam Mendes) i Eat, Pray, Love (Ryan Murphy); s Naomi Watts na J. Edgar (Clint Eastwood) i s Monicom Bellucci na Baaria (Giuseppe Tornatore), The Private Lives of Pippa Lee (Rebecca Lee), Sanguepazzo (Marco Tullio Giordana) i Manuale d’Amore 2 (Giovanni Veronesi). Radio je i za Twice Born (Sergio Casrellitto), To Rome With Love (Woody Allen), Solitude of Prime Numbers (Saverio Constanzo), Kiss Me Again (Gabriele Muccino), Biutiful (Alejandro Gonzalez Inarritu) za koji je bio nominiran za Mexican Ariel Award i marokanski dio filma Babel, Imago Mortis (Stefano Busoni), The Man Who Loves (Maria Sole Tognazzi), Giovanna’s Father (Pupi Avati), A Dinner for them to Meet, La Seconda Notte di Nozze i When Will the Girls Arrive, Carravaggio (Angelo Longoni) za koji je bio nominiran za Premio David di Donatello i druge filmove. Radio je i za televiziju te brojne kazališne i operne produkcije. Od 1984. godine Bertolazzi je profesor na rimskoj National Academy of Dramatic Arts. |
Slažem se