IZVORNO IME: Interstellar 4K |
REDATELJ: Christopher Nolan | ŽANR: akcija, avantura |
ULOGE: Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain |
TRAJANJE FILMA: 169 min | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 06.11.2014 |
NAPOMENA:Film se prikazuje sa pauzom od 15 minuta |
SADRŽAJ FILMA: |
Kada dođe kraj našem životu na Zemlji, tim istraživača krenut će u najvažniju misiju u povijesti čovječanstva: na put izvan granica naše galaksije kako bi otkrili postoji li budućnost za ljude među zvijezdama.
Film INTERSTELLAR nova je uspješnica hvaljenog Christophera Nolana koju prevodi serija vrhunskih glumaca na čelu s dobitnikom Oscara Matthewom McConaugheyjem. Uz njega u filmu glume i dobitnica Oscara Anne Hathaway, nominirana za Oscara Jessica Chastain, dobitnica Oscara Ellen Burstyn te dobitnik Oscara Michael Caine. VIŠE Interstellar 4K Slavni filmaš Christopher Nolan (serijal The Dark Knight, Inception) redatelj je filma Interstellar s međunarodnom glumačkom postavom. Kako nam se ističe vrijeme na Zemlji, tim istraživača kreće u najvažniju misiju u ljudskoj povijesti: otputovati iz ove galaksije i otkriti postoji li za ljudski rod budućnost među zvijezdama. U filmu Interstellar glume dobitnik Oscara Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club), dobitnica Oscara Anne Hathaway (Les Misérables), za Oscara nominirana Jessica Chastain (Zero Dark Thirty), Bill Irwin (Rachel Getting Married), dobitnica Oscara Ellen Burstyn (Alice Doesn’t Live Here Anymore), za Oscara nominiran John Lithgow (The World According to Garp, Terms of Endearment), dobitnik Oscara Michael Caine (The Cider House Rules), Casey Affleck, Wes Bentley, Bill Irwin, Mackenzie Foy, Topher Grace i David Gyasi. Christopher Nolan režirao je film prema scenariju koji je napisao zajedno s Jonathanom Nolanom. Producenti filma Interstellar su Emma Thomas, Christopher Nolan i Lynda Obst, a izvršni producenti Jordan Goldberg, Jake Myers, Kip Thorne i Thomas Tull. Ekipu filmaša čine direktor fotografije Hoyte van Hoytema (Her), za Oscara nominirani scenograf Nathan Crowley (The Dark Knight), za Oscara nominirani montažer Lee Smith (The Dark Knight) i za Oscara nominirana kostimografkinja Mary Zophres (True Grit). Glazbu je skladao dobitnik Oscara Hans Zimmer (trilogija The Dark Knight, The Lion King). Dobitnik Oscara Paul Franklin (Inception) bio je zadužen za vizualne efekte, a Scott Fisher (The Dark Knight Rises) za specijalne efekte. Warner Bros. Pictures i Paramount Pictures, u suradnji s Legendary Pictures, u produkciji Syncopy/Lynda Obst Productions, predstavljaju film Christophera Nolana, Interstellar. www.interstellarmovie.net O PRODUKCIJI “Svijet je blago, ali nam već neko vrijeme govori da odemo.” —Cooper Ljudski je rod svoju sudbinu uvijek oblikovao pomičući granice – od prvih brodova koji su zaplovili prema horizontu do prvih ljudskih koraka na površini Mjeseca – ali, krajnja granica još uvijek nam nije nadohvat. Redatelj, scenarist i producent filma Interstellar, Christopher Nolan, postavlja provokativno pitanje o tome gdje je ljudskom rodu mjesto među zvijezdama. Nolan kaže: „Za mene istraživanje svemira predstavlja najekstremnije ljudsko iskustvo. Kao da se na neki način radi o pokušaju definiranja značaja našeg postojanja u odnosu na svemir. Za filmaša, iznimna priroda nekolicine odabranih koji pomiču granice prostora u kojem je ljudsko biće ikad bilo ili bi moglo biti, otvara beskrajne mogućnosti. Uzbudljiva mi je bila mogućnost stvaranja filma koji će gledateljima pružiti takvo iskustvo očima prvih istraživača koji izlaze iz naše galaksije. To je putovanje veliko koliko god ga velikim možete zamisliti.“ Radnja je smještena u blisku budućnost, u vrijeme poljoprivredne krize. Film Interstellar kronika je hrabre misije čiji je cilj probiti barijere vremena i prostora u očajničkoj borbi ljudi protiv izumiranja. Nolan kaže: „Zaista me zanima sljedeći korak – ako je Zemlja gnijezdo, što će se događati kad dođe trenutak da ju napustimo. U srcu ove priče je topla ljudska priča. Svemir je platno na kojem se istražuju međuljudski odnosi, snažni i važni za nas, kao i način na koji se oni odražavaju na naše mjesto u svemiru.“ Producentica Emma Thomas dodaje: „Radi se o donosima unutar obitelji. Ovo je spektakularni avanturistički film, ali u njegovu je srcu emocionalna priča o ocu i njegovoj djeci. Govori nam o ljubavi koja postoji unutar obitelji, o dužnostima i žrtvovanjima i o našoj povezanosti s drugim ljudskim bićima.“ Matthew McConaughey naglašava: „Ono zbog čega je Chris Nolan toliko omiljen su upravo srčanost i ljudskost koje izviru iz njegovih filmova. Nitko ne uspijeva pomiriti grandioznost svijeta s nečim toliko osobnim i intimnim kao on.“ Anne Hathaway dodaje: „Otkad je svijeta, za svaki su civilizacijski pomak ili širenje bile potrebne velike žrtve nekolicine pojedinaca kojima je opće dobro bilo važnije od rizika po njih same. Ovaj film odaje počast onima koji za to imaju dovoljno hrabrosti.“ Jessica Chastain dodaje da film također slavi veze koje nas održavaju: „Ova je priča puna čežnje i slamanja srca, ali u suštini je predivna ideja da čak i ako ljubav nije nešto što možete primiti rukom, ostaje u vama čak i na najvećim udaljenostima u vremenu i prostoru.“ Michael Caine primjećuje da puls čovjeka koji se provlači kroz film Interstellar odražava karakter čovjeka na njegovu čelu: „U privatnom životu Chris je obiteljski čovjek i bilo da snima triler ili svemirsku avanturu, njegovi filmovi uvijek su odraz njegove temeljne ljudskosti.“ Koscenarist Jonathan Nolan priznaje: „Svemir je, realno, veličanstven i - bez zraka. Ne možemo pojmiti koliko je ogroman. Zato smo pokušali veliku ideju čim je više moguće utemeljiti na stvarnom emocionalnom danku kakav bi ovakvo putovanje zahtijevalo od ljudskih bića.“ Filmaši su se za pomoć obratili vodećem teoretičaru fizike o kojem producentica Lynda Obst kaže: „Kip Thorne je jedan od najvećih umova. Njegov rad na otkrivanju gravitacijskih valova povezan je s crnim rupama i crvotočinama.“ Thorne, koji je ujedno jedan od izvršnih producenta filma Interstellar, kaže: „Priča je plod umova scenarista, ali ostaje unutar granica postojećih znanstvenih saznanja ili onoga što možemo razumno pretpostaviti o konceptima koji se jednostavno nalaze izvan granica naših znanja.“ Christopher Nolan kaže: „Kip je potpuno posvećen znanosti i neprekidno svjestan da sve što mi govori može biti netočno. Znanost na razini na kojoj se on njome bavi govori nam o nevjerojatno čudnim i fascinantnim mogućnostima s narativnog stajališta, jer imate posla sa znanstvenikom za kojeg je se te mogućnosti neprekidno proširuju.“ Nolan nastavlja: „Za mene je najvažnije za ovaj film bilo pokušati odvesti gledatelje u svemir, staviti ih na mjesta astronauta koji istražuju te nove svjetove i nove galaksije, ne bi li stekli osjećaj za spektakl velikog putovanja među zvijezdama.“ O GLUMCIMA I LIKOVIMA FILMA INTERSTELLAR Znali smo pogledati u nebo i pitati se koje je naše mjesto među zvijezdama, a sad samo gledamo prema dolje i pitamo se koje je naše mjesto u blatu. —Cooper U filmu Interstellar Matthew McConaughey je Cooper, bivši test pilot i inženjer. Nolan kaže: „On je utjelovljenje avanturističkog duha, kauboja i topline čovjeka kojem je njegova obitelj najvažnija. Osim toga, odlikuju ga profesionalnost i humor.“ McConaughey o svojem liku kaže: „On je sanjar, čovjek koji ne živi u našem vremenu. Nije mu mjesto na farmi, već u svemiru. Ali svijet u našem filmu treba farmere, a ne pilote. Za život je najvažnije uzgajati hranu i imati čistu vodu. A on još uz to pokušava očuvati svijet za svoju djecu.“ Cooperu pomaže svekar Donald. Glumi ga John Lithgow koji kaže: „Ta je obitelj već generacijama na toj farmi. Svijet se mijenja, postaje tiši, provincijalniji, a Donald u tome vidi nekakav smiraj. Unatoč buđenju najcrnjih strahova ovaj film u duši je optimističan.“ Cooperovog sina, tinejdžera Toma, glumi Timothée Chalamet koji kaže: „Dan prije početka snimanja McConaughey me pitao što znam o podmazivanju kombajna i metodama špricanja kukuruznih nasada pesticidima. Cijelu sam noć proveo proučavajući moguće odgovore na ta pitanja, a iz tog sam iskustva naučio kakav je Tomov odnos s vlastitim ocem. Cooper želi biti siguran da se može osloniti na sina, a Tom mu želi dokazati da je uistinu tako.“ Cooperovu kći Murph glumi Mackenzie Foy koja kaže: „Murph je opsjednuta raketama i svemirom, iako o tome više nitko nikad ne razgovara. Na ovom se svijetu ne osjeća baš kao kod kuće, ali otac ju potiče da održi znatiželju, što joj daje snagu za hrabrost.“ Emma Thomas objašnjava: „Cooper iskreno voli oboje djece, ali s Murph ga povezuje strast prema znanosti i otkrićima. No, kao što je to često slučaj s roditeljima i djecom, ono što ih povezuje može ih također i razdvojiti.“ Grupica znanstvenika i inženjera, zatvorena u podzemnom bunkeru pokušava pronaći planet na kojem bi se moglo živjeti. Povod im je bio poremećaj blizu Saturna, crvotočina koja se proteže kroz višu dimenziju prostora i vremena do galaksije do koje bi putovanje bez nje trajalo nekoliko ljudskih života. Sagradili su tri svemirska broda i sad im nedostaje samo iskusan pilot. Cooper tako ne samo da dobiva šansu da ponovno bude pilot, već i da predvodi najvažniju misiju svih vremena. Posljedica je toga da mora ostaviti svoju djecu, a nitko ne može reći na koliko dugo. Još je gore što Murph ne vjeruje da će se ikad vratiti. Profesor Brand čiji um stoji iza ove misije mora se oprostiti od svoje kćeri Amelie koja će biti članica posade. Glumi ga Michael Caine koji kaže: „Njegov teret je ogroman jer vlastitu kćer šalje u nepoznato – nitko ne zna što ih čeka, a pođe li išta krivo, on će biti kriv.“ Caine i Nolan surađivali su na pet filmova, a ovaj šesti vjerojatno je emocionalno najsloženiji. Nolan kaže: „Michael je jedan od najvećih filmskih glumaca ove generacije. Njegova težina i karizma nemaju premca.“ Dr. Ameliu Brand glumi Anne Hathaway koja je glumila i u Nolanovom The Dark Knight Rises i o kojoj Nolan kaže: „Anne je nevjerojatno talentirana i zaista zna uroniti u lik koji glumi. Inteligentna je, zanima ju znanost, ali i zrači dubokom toplinom.“ David Gyasi o svojem liku kaže: „Astrofizičar Romilly živi za znanost, ali se na nekoliko načina ne osjeća cjelovitim čovjekom. Ovo ga putovanje potakne da počne poštivati mističnu stranu stvari – ono neopipljivo što nas povezuje.“ Četvrti član posade je Doyle, a glumi ga Wes Bentley koji kaže: „Doyle je vještinu pilotiranja uvježbavao samo na simulatoru. On je prvenstveno znanstvenik, tako da odahne kad Cooper preuzme kormilo. Svakako, vjeruje u misiju i potpuno je svjestan rizika te činjenice da svaka njegova odluka utječe ne samo na posadu već i na živote svih ljudi na Zemlji.“ Peti i šesti članovi posade su mehanički astronauti CASE i TARS programirani da oponašaju ljude. Jonathan Nolan opisuje: „Najvažnije je što su programirani za esprit de corps – poticanje lojalnosti, entuzijazma i morala uz dozu humora ili, po potrebi, hrabrosti.“ Na setu je njima upravljao Bill Irwin koji je uz to sinkronizirao TARS, dok je Josh Stewart sinkronizirao CASE. Nolan objašnjava: „Svemir je ogroman i vjerojatno negdje postoji svijet na kojem se može živjeti. Ali, nitko ne garantira da postoji baš ovako savršeni svijet. Osim toga, tu je i rizik vremena, te vanjske sile koja je neprijatelj našim likovima.“ Tijekom snimanja ekipu je posjetila američka astronautica Marsha Ivins koja je nekoliko puta letila u svemir. Thomas kaže: „Sve nas je inspirirala. Razgovarala je sa svima i njena prisutnost imala je neprocjenjivu vrijednost u našim nastojanjima da svemir prikažemo autentično.“ POČETAK PUTOVANJA “Pronaći ćemo način. Uvijek smo ga pronalazili.” —Cooper Christopher Nolan poznat je po tome što više voli koristiti filmsku vrpcu nego digitalne kamere. Kip Thorne i Paul Franklin surađivali su na razradi vizualnih efekata koji su filmskom svemiru trebali dati nikad ranije viđenu razinu autentičnosti. Thorne i londonski tim za vizualne efekte Double Negative oblikovali su tijela vrlo bliska današnjim znanstvenim normama. Franklin kaže: „Kip je jedan od najvećih fizičara dvadesetog stoljeća, spreman je na suradnju i iznimno je kreativan. Prava je umjetnička duša. Prema njegovim su jednadžbama efekta gravitacijske leće, odnosno učinka gravitacije na svjetlost oko crne rupe i putovanje kroz crvotočinu, uspjeli smo oblikovati te savršeno misteriozne objekte uz višu rezoluciju i više znanstvene utemeljenosti no što je to ikad ranije pokušano.“ Thorne dodaje: „Tijekom stvaranja ovog filma naučili smo neke čudne stvari o vizualnom izgledu crnih rupa i crvotočina. Mogu samo reći da smo vidjeli stvari koje su me zadivile.“ Double Negative je koristio arhive britanskog Kraljevskog opservatorija i teleskopa Hubble te bazu podataka NASA-e u kojoj je 2,5 milijuna zvijezda. Nolan je za film Interstellar želio postići neposrednost dokumentarističke kamere iz ruke i ljepotu i teksturu kakvu može dati samo IMAX za eksterijere i prvi prikaz crne rupe ili crvotočine. Nolan kaže: „Hoyte je bio odlučan nositi IMAX kameru, koja je ogromna i silno teška, na ramenu. Kako je to postigao zaista mi nije jasno, ali to nam je dalo slobodu da puno veći dio filma snimimo IMAX kamerom nego što smo prvotno vjerovali da je moguće.“ ŠTO JE SVE POTREBNO ZA Interstellar “Moramo se suočiti s činjenicom da nam ništa u našem Sunčevu sustavu ne može pomoći.” —Profesor Brand Radnja filma Interstellar počinje na čvrstom tlu, usred Amerike, gdje mala zajednica farmera sadi ogromno polje kukuruza. Filmaši su stoga odabrali regiju Okotoks, južno od Calgarya, Alberta, Canada. Emma Thomas kaže: „Kukuruz se tamo obično NE uzgaja. A za to postoji i dobar razlog. No, dobro je što kukuruz u našem filmu ne treba izgledati savršeno jer ideja jest da Zemlji ne ide baš najbolje.“ Osim suradnje s kanadskim Ministarstvom poljoprivrede, scenograf Nathan Crowley obišao je gradić Longview gdje živi Rick Sears, vlasnik ranča koji je savršeno odgovarao potrebama filmaša. Filmaši su sagradili cestu do te lokacije i posijali 500 hektara. U sljedećih šest mjeseci područje oko Calgarya poharale su hladna fronta i užasna poplava, no tijekom posljednjih nekoliko tjedana zasjalo je sunce, kukuruz je izrastao posljednjih nekoliko decimetara i, kad je ekipa stigla na snimanje, sve je izgledalo kao da tako izgleda oduvijek. Obiteljska kuća trebala je biti sagrađena za svega 10 tjedana, a Crowley kaže: „Kukuruz je počeo rasti, tako da nije bilo rezervnog plana.“ van Hoytema kaže: „Cooperu ta kuća na farmi predstavlja sjećanja, a za nas je ona pogon koji nam omogućava da ga shvatimo.“ Nolan dodaje: „Kuća je jako važan lik u filmu. Morala je izgledati kao prava obiteljska kuća, praktična i korištena. Morala je nositi svoju povijest i zapravo smo se u njoj dobro osjećali.“ Nolan je nedavno na PBS-u gledao dokumentarnu seriju (autor Ken Burns) o Depresiji tijekom koje je masovno preoravanje prerije rezultiralo najvećom ekološkom katastrofom u povijesti Sjeverne Amerike koju je uzrokovao čovjek. Posljedica su bile kolosalne „crne oluje“ koje su zagušile zrak i zbog kojih su milijuni ljudi bili osuđeni preseliti se ili gladovati. Ta je serija imala velik utjecaj na Nolana, o čemu kaže: „Šest sati sam gledao taj dokumentarac i zapanjilo me to što su slike koje je Ken otkrio daleko neobičnije od bilo čega što možete vidjeti na filmu. Poneke su slike bile nevjerojatne, premaštovite za znanstvenu fantastiku. Zato smo neke elemente uključili u tkanje našeg filma – želio sam naglasiti ideju da se takve stvari zaista mogu dogoditi.“ Osim što je uključio istinita svjedočanstva iz originalnog dokumentarca, Nolan je upleo i izvorna svjedočenja onih koji proživljavaju događaje iz filma Interstellar. Tu vidimo legendarnu Ellen Burstyn koja kaže: „Chrisova ideja mi je fascinantna. Treba dobro razmišljati o našem odnosu prema ovom planetu.“ Oluje prašine u filmu prodiru u svaku pukotinu i prekrivaju svaku površinu Cooperova svijeta. Koordinator specijalnih efekata Scott Fisher odlučio je koristiti C-90, neotrovni, biorazgradivi materijal od mljevenog kartona koji je dovoljno siguran da se koristi kao punilo kod određenih industrijskih prehrambenih proizvoda i koji je dovoljno lagan da se njime može postići onakvo lebdenje kakvo je Nolan želio. Jonathan Nolan kaže: „Chris želi da sve bude praktično i opipljivo. Nađete li se usred ogromnog, lažnog polja kukuruza pokraj predivne ali totalno lažne kuće usred sasvim lažne oluje, znat ćete da sudjelujete u filmu Chrisa Nolana.“ Kostimi za astronaute utemeljeni su na stvarnim kostimima. Nolan kaže: „Željeli smo da budu prepoznatljivi, kao da pripadaju astronautu iz XX. stoljeća, klasični, a ne kao da su stigli iz neke neodređene prošlosti. I nijedan dio nije bio ukrasni – sve je moralo biti funkcionalno.“ Nolan i Crowley osmislili su tri letjelice - the Ranger, the Lander i the Endurance. Pregledali su sate i sate IMAX dokumentaraca o Međunarodnoj svemirskoj postaji, a obišli su i svemirski brod Dragon i Space Shuttle Endeavor. Nolan se već ranije bavio iluzijom boravka u prostoru bez zemljine gravitacije, u filmu Inception. Njegov suradnik, koordinator kaskadera George Cottle dodatno je unaprijedio tehnike koje su svladali i razvio kombinaciju nosača koji redatelju i glumcima omogućuju čim je više udobnosti pri snimanju brojnih bestežinskih scena ovog filma. Nolan je posjetio Island prije desetak godina, kad je tamo snimao scene za Batman Begins i dobro je znao da će upravo tamo pronaći bogatstvo lokacija za ovaj film. Glečer Vatnajökull je odnedavno, zbog vulkanskih erupcija, prošaran sivim ožiljcima i idealan je za scene koje se odvijaju na zaleđenom planetu. Crowley kaže: „Nije trebao izgledati čarobno, već sumorno. Likovi traže novi dom umjesto Zemlje, ali osjećaj na tom glečeru je prilično okrutan.“ Na Islandu, u plitkoj i naizgled beskrajnoj laguni Brunasandur, snimane su scene vodenog planeta. ZAVRŠNA MJEŠAVINA Ljubav jedina prelazi granice vremena i prostora. —Brand U analima znanstveno-fantastične kinematografije motori raketa i sudari brodova popraćeni su glasnim zvukovima u vakuumu svemira. Nolan je za Interstellar poželio – tišinu: „Zvuk ne putuje svemirom, tako da bi svaki zvučni efekt koji bi trebao doprinijeti prikazivanju tog okoliša zapravo predstavljao izdaju njegove stvarnosti. Vizualno smo uspijevali naglasiti prostranost svemira. A svaki put kad prekinete tišinu osjećate kao da iz prostorije izlazi sav zrak. To je neprekidni podsjetnik da s druge strane metalnih zidova postoji neprijateljsko okruženje i, pođe li išta po zlu, to znači trenutačnu smrt. Iako nam se činilo pomalo radikalnim poslužiti se potpunom tišinom, ispostavilo se da je to upravo dalo dodatnu snagu.“ Taj se kontrast preslikao i na glazbu koju je skladao Hans Zimmer. Nolan, kojem je ovo peta suradnja sa Zimmerom, kaže: „Hans vas ponekad iznenadi malenom, intimnom skladbom u trenutku kad očekujete nešto bombastično, i obrnuto. To je prirodan način privlačenja pažnje gledatelja, ali i jednostavan kontrast između veličine čovjeka i međuzvjezdanog prostora.“ Zimmer kaže: „Orgulje su trijumf ljudske inventivnosti, a ujedno su silno ljudske – moraju disati. Njihov zvuk je zemaljski, ali uzvisujuć, ujedno iskonski i nevjerojatno opasan.“ Glazba je snimana u crkvi Temple Church iz XII. stoljeća, u srcu Londona. Zimmer kaže: „Poanta njene arhitekture jest da vas odvede u druge svjetove i upravo smo tu njenu kvalitetu željeli ponijeti na svoje putovanje.“ Nolan zaključuje: „Bio sam usredotočen na samo jedan cilj. Želim da gledatelji promatraju odvijanje priče na enormnom platnu i da se u nju prenesu. Imao sam sreće što sam okupio nevjerojatne suradnike i glumce. Svi smo bili ujedinjeni u nastojanju da učinimo svaki trenutak stvarnim jer uzbuđenje snimanja velikog filma o putovanju među zvijezdama leži u tome da sa sobom povedete i gledatelje.“ O GLUMCIMA MATTHEW McCONAUGHEY (Cooper) jedan je od najtraženijih glavnih glumaca Hollywooda. Nakon slučajnog susreta s redateljem i producentom Donom Phillipsom u Austinu upoznao se s redateljem Richardom Linklaterom koji ga je lansirao među zvijezde svojim kultnim klasikom Dazed and Confused. Glumio je u više od 40 dugometražnih filmova koji su donijeli više od milijarde dolara zarade. Osim toga je i producent, redatelj i filantrop, a cijelo vrijeme se drži svojih teksaških korijena i „jk livin“ („samo živi dalje“) filozofije. 2014. godine prešao je na TV i glumio u seriji „True Detective“ (glumi Woody Harrelson). Za film Dallas Buyers Club za ulogu u kojem je smršavio gotovo 25 kilograma (režija Jean Marc Valle, glume Jennifer Garner i Jared Leto) dobio je Oscara, Zlatni globus i nagrade Screen Actors Guild-a i Gotham te brojne druge nagrade, uključujući one na festivalima Rome Film Festival i Palm Springs Film Festival. 2012. godine dobio je nagradu Spirit za film Magic Mike (Steven Soderbergh), za koji je, kao i za Bernie (Richard Linklater) dobio i nagrade New York Film Critics Circle-a i National Society of Film Critics-a. Hvaljena je i njegova uloga u The Paperboy (Lee Daniels), dok je za ulogu u Killer Joe (William Friedkin) bio nominiran za nagradu Spirit. 2013. snimio je Mud (Jeff Nichols) i The Wolf of Wall Street (Martin Scorsese), a od ostalih njegovih filmova izdvajamo The Lincoln Lawyer (Brad Furman), Tropic Thunder (Ben Stiller), We Are Marshall (McG), Thirteen Conversations About One Thing (Jill i Karen Sprecher), Frailty (Bill Paxton), U-571 (Jonathan Mostow), EDtv (Ron Howard), The Newton Boys (Richard Linklater), Amistad (Steven Spielberg), Contact (Robert Zemeckis), A Time to Kill (Joel Schumacher) i Lone Star (John Sayles). 2008. godine McConaughey je osnovao The just keep livin Foundation (www.jklivinfoundation.org) koja svojim programima podučava mlade važnosti donošenja odluka, zdravlja, obrazovanja i aktivnog življenja. Partneri su im Communities in Schools (CIS), najveća neprofitna organizacija koje se bori za sprječavanje napuštanja školovanja. ANNE HATHAWAY (Brand) dobitnica je Oscara koja je nedavno ponovno sinkronizirala lik Jewel u filmu Rio 2 (Carlos Saldanha, glume i Jamie Foxx i Jesse Eisenberg). Prvi film Rio donio je više od 486 milijuna dolara zarade od prikazivanja širom svijeta. Snimila je i producirala prvijenac scenaristice i redateljice Kate Barker-Froyland nazvan Song One (glumi Mary Steenburgen) koji je premijerno prikazan na filmskom festivalu Sundance u siječnju 2014. 2012. godine imala je glavnu ulogu u filmskoj adaptaciji mjuzikla Les Misérables (Tom Hooper, glume Hugh Jackman, Russell Crowe, Eddie Redmayne i Amanda Seyfried) za koju je dobila Oscara, Zlatni globus i nagrade SAG-a i BAFTA. Iste je godine glumila u The Dark Knight Rises (Christopher Nolan, glume Christian Bale, Marion Cotillard i Joseph Gordon-Levitt). 2008. godine imala je glavnu ulogu u Rachel Getting Married (Jonathan Demme) za koju je bila nominirana za Oscara, Zlatni globus, Independent Spirit Award i nagradu SAG-a. Snimila je i One Day (Lone Scherfig); Love and Other Drugs (Ed Zwick) za koji je bila nominirana za Zlatni globus; Alice in Wonderland (Tim Burton); Valentine’s Day (Garry Marshall); Bride Wars; Get Smart; Becoming Jane; Passengers (Rodrigo Garcia); The Devil Wears Prada s Meryl Streep i Brokeback Mountain (Ang Lee). Na početku karijere snimila je The Princess Diaries i The Princess Diaries 2: The Royal Engagement (Garry Marshall); Havoc; Ella Enchanted; Nicholas Nickelby i The Other Side of Heaven. Pažnju Hollywooda privukla je ulogom u televizijskoj seriji „Get Real“, a sinkronizirala je Rio i Hoodwinked kao i televizijske „The Simpsons“ za što je dobila nagradu Emmy. Od kazališnih uloga izdvajamo Twelfth Night (Shakespeare in the Park, 2009.); Woman in White (Andrew Lloyd Webber) i Forever Your Child. Za niz prezentacija Carnival (Lincoln Center Encore) dobila je prestižnu 57. godišnju nagradu Clarence Derwent. Hathaway je učila glumu u Paper Mill Playhouse (New Jersey) Barrow Group (New York City) kao jedina tinejdžerka koja je ikad primljena u njihov intenzivni glumački program te u Collaborative Arts Projects “CAP 21” (NYU). Članica je savjetodavnog odbora Lollipop Theater Network, a odnedavno radi za fondaciju “Girl Effect” (Nike). Trenutačno živi u Los Angelesu i New Yorku. JESSICA CHASTAIN (Murph), koja je bila nominirana za Oscara, jedna je od najtraženijih glumica svoje generacije. 2011. godine bila je nominirana za Oscara i nagrade koje dodjeljuju LA Film Critics, British Academy of Film and TV, Broadcast Film Critics, HFPA i Screen Actors Guild za film The Help. Godinu dana kasnije za ulogu u filmu Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow) bila je ponovno nominirana za Oscara te dobila nagrade Broadcast Film Critics Association-a i Zlatni globus, dok je film bio nominiran za Oscara, nagradu NYT Critic i Independent Spirit. Glumila je u filmovima Mama (režija Andres Muschietti) koji je producirala kompanija Toma 78 (Guillermo Del Toro) i Lawless (glume Shia LaBeouf i Tom Hardy) za The Weinstein Company te sinkronizirala Madagascar 3: Europe’s Most Wanted. Na Broadwayu je debitirala u klasiku The Heiress. Uskoro ćemo ju moći vidjeti u filmovima A Most Violent Year (glumi Oscar Isaac), Crimson Peak (režija Guillermo Del Toro, glume Tom Hiddleston i Charlie Hunnam) za Legendary Pictures, The Disappearance of Eleanor Rigby (glume James McAvoy i Viola Davis, scenarij i režija Ned Benson) i Miss Julie, filmskoj adaptadciji drame koju je napisao August Strindberg (režija Liv Ullman). 2011. godine Chastain, Brad Pitt i Sean Penn snimili su dramu Tree of Life koja je bila nominirana za Oscara te dobila Zlatnu palmu u Cannesu i nagradu Chicago Film Critics-a (scenarij i režija Terrence Malick). Iste godine glumila je u filmu Texas Killing Fields (Ami Mann, glume Sam Worthington i Chloe Grace Moretz); The Debt (glume Helen Mirren i Sam Worthington); Coriolanus (glume Ralph Fiennes i Gerard Butler) i Take Shelter (Jeff Nichols, glumi Michael Shannon). Rođena je i odrasla na sjeveru Kalifornije, a pohađala je Juilliard School (New York City) gdje je glumila u Romeo and Juliet, The Cherry Orchard s Michelle Williams (Williamstown) i Rodney’s Wife (Richard Nelson, glumi David Strathairn) u Playwright’s Horizons (off-Broadway). U Wadsworth Theatre (Los Angeles) glumila je u Salome, a ulogu su joj povjerili dobitnici Oscara Estelle Parsons (režija) i Al Pacino s kojim je i glumila. Producent Barry Navidi angažirao ju je i za filmsku inačicu drame, Wild Salome, koju je režirao Al Pacino. Uslijedile su glavna uloga u Jolene (režija Dan Ireland, glume Rupert Friend, Frances Fisher i Dermot Mulroney) za koju je dobila nagradu filmskog festivala Seattle 2008 te uloga Desdemonae u Othello (glumi Phillip Seymour Hoffman, režija Peter Sellars) u Beču, Njemačkoj i New Yorku. BILL IRWIN (TARS) dobitnik je nagrade Tony za ulogu u Who’s Afraid of Virginia Woolf, a glumio je na Broadwayu i off-Broadwayu u Show Boat; Old Hats; The Goat or Who is Sylvia sa Sally Field; Waiting For Godot (glumi Nathan Lane) za koju je bio nominiran za nagradu Drama Desk-a 2009.; The Tempest (glumi Patrick Stewart); Texts for Nothing; Largely New York; The Regard of Flight; Garden of Earthly Delights; Accidental Death of An Anarchist i Fool Moon čiji su autori Irwin i David Shiner te koja je dobila nagradu Tony. Bio je stalni dramaturg Signature Theatre 2003. Glumio je u serijama “Law & Order SVU“, “Elementary“, “Blue Bloods“, “Monday Mornings“, “CSI: Crime Scene Investigation“, “Lights Out“, “The Good Wife” i “A Gifted Man” te gostovao u “Saturday Night Live”; “The Tonight Show”; “The Cosby Show”; “3rd Rock from the Sun”; “Bette Midler Mondo Beyondo”; “Northern Exposure”; “Great Performances” i “Sesame Street“ kao Mr. Noodle. Njegovi su filmovi Rachel Getting Married (Jonathan Demme); Popeye (Robert Altman); Eight Men Out (John Sayles); A Midsummer Night’s Dream (Michael Hoffman); How the Grinch Stole Christmas (Ron Howards); Igby Goes Down (Burr Steers); Lady in the Water (M. Night Shyamalan); Dark Matter s Meryl Streep; kratkometražni Raving (Julia Stiles, glumi Zooey Deschanel); Across The Universe (Julie Taymor) i Higher Ground (Vera Farmiga). Bio je član izvorne postve kazališnih skupina Kraken (redatelj Herbert Blau) i Pickle Family Circus (San Francisco). Dobio je National Endowment for the Arts Choreographer’s Fellowship, Guggenheim, Fulbright i MacArthur Fellowship. ELLEN BURSTYN (Murph u poznijim godinama) je filmska, kazališna i televizijska glumica koja je tek treća žena u povijesti koja je iste godine (1975.) dobila nagrade Tony i Oscara za Same Time, Next Year (Bernard Slade, Broadway) i Alice Doesn’t Live Here Anymore (Martin Scorsese) za koji je bila nominirana i za Zlatni globus te dobila British Academy Award. Za Oscara je bila nominirana još pet puta za The Last Picture Show (1972.), The Exorcist (1974.), Same Time, Next Year (1979.), Resurrection (1981.) i Requiem for a Dream (2000.). Nagradu Emmy dobila je za gostovanje u “Law & Order: SVU” (2009.) i za američku mini-seriju “Political Animals”. Glumila je na Broadwayu u 84 Charing Cross Road (1982.), u monodrami Shirley Valentine (1989.) te u Shimada (1992.) i Sacrilege (1995.), kao i na off-Broadwayu u Park Your Car in Harvard Yard (1985., glumi Burgess Meredith). Od brojnih ostalih kazališnih uloga izdvajamo The Trip to Bountiful (Horton Foote), Death of Papa (Horton Foote), Long Day’s Journey Into Night (Eugene O’Neill) u Alley Theatre (Houston) i Hartford Stage (Connecticut), The Little Flower of East Orange (Stephen Adley Guirgis) koju je 2008. režirao Phillip Seymour Hoffman za The Public Theater (New York) te, na londonskom West Endu The Children’s Hour (Lillian Hellman, režija Ian Rickson, glume Keira Knightley i Elisabeth Moss). Ostali su njeni filmovi Goodbye, Charlie (1964.), Pit Stop (1969.), Tropic of Cancer (1970.), Alex in Wonderland (1970.), The Last Picture Show (1971.), The King of Marvin Gardens (1972.), The Exorcist (1973.), Harry and Tonto (1974.), Alice Doesn’t Live Here Anymore (1974.), Providence (1977.), A Dream of Passion (1978.), Same Time, Next Year (1978.), Resurrection (1980.), Silence of the North (1981.), The Ambassador (1984.), Twice in a Lifetime (1985.), Hanna’s War (1988.), Dying Young (1991.), Grand Isle (1991.), The Cemetery Club (1993.), The Color of Evening (1994.), When a Man Loves a Woman (1994.), Roommates (1995.), The Baby-Sitters Club (1995.), How to Make an American Quilt (1995.), The Spitfire Grill (1996.), Deceiver (1997.), You Can Thank Me Later (1998.), Playing By Heart (1998.), Walking Across Egypt (1999.), The Yards (2000.), Requiem for a Dream (2000.), Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood (2002.), The Elephant King (2006.), The Wicker Man (2006.), The Fountain (2006.), The Stone Angel (2007.) za koji je dobila nagradu Genie, W (Oliver Stone, 2008.), The Loss of a Teardrop Diamond (2008.), According to Greta (2008.), The Mighty Macs (2008.), Lovely, Still (2008.), Main Street (Horton Foote, 2009.), Someday This Pain Will Be Useful to You (2010.), Another Happy Day (Sam Levinson, 2010.) i Draft Day (Ivan Reitman, 2014.). Prvu nagradu Emmy donijelo joj je gostovanje u “Law & Order: SVU” (2009.), a za istu je nagradu bila nominirana i za uloge u “The People vs. Jean Harris” (1981.), “Pack of Lies” (1987.) i “Big Love” (2008.). Gostovala je u brojnim serijama, uključujući “Surviving” (1985.), “Into Thin Air” (1985.), “Something in Common” (1986.), “When You Remember Me” (1990.), “Getting Gotti” (1994.), “My Brother’s Keeper” (1995.), “Timepiece” (1996.), “Within These Walls” (2001.), “The Five People You Meet in Heaven” (2004.), “Our Fathers” (2005.), “For One More Day” (2007.), “Flowers in the Attic” (2014.), “The Ellen Burstyn Show” (1986.), “That’s Life” (2002. – 2003.), i “The Book of Daniel” (2006.). U mlađim danima, poznata kao Ellen McRae, glumila je u serijama “Surfside 6” (1961.), “The Dick Powell Show” (1961.), “Ben Casey” (1962.), “Perry Mason” (1962.), “Laramie” (1963.), “Wagon Train” (1963.), “Kraft Suspense Theater” (1964.), “The Doctors” (1964. – 1965.), “The Iron Horse” (1967. – 1968.), “The Virginian” (1969.), “Gunsmoke” (1962. – 1971.) i “Jackie Gleason Show”. Prva je žena predsjednica Actors Equity Association (1982. – 1985.), a bila je i umjetnička direktorica slavnog Actors Studio gdje je i danas u skupini direktora koju čine i Al Pacino i Harvey Keitel. Burstyn ima četiri počasna doktorata koje su joj dodijelili School of Visual Arts, Dowling College, The New School for Social Research i Pace University. Predaje širom zemlje i autorica je memoara Lessons in Becoming Myself koje je 2006. objavilo nakladnik Riverhead Press. MACKENZIE FOY (Murph u ranijim godinama) jedna je od najuzbudljivijih mladih glumica Hollywooda. Glumila je u The Twilight Saga: Breaking Dawn (režija Bill Condon) i sinkronizirala animirane filmove The Little Prince (glume Rachael McAdams, James Franco i Marion Cotillard), Ernest & Celestine (glumi Forest Whitaker) i druge. Uskoro ćemo ju moći vidjeti u Wish You Well s Ellen Burstyn, The Conjuring (glume Patrick Wilson i Vera Farmiga, režija James Wan) i Plastic Jesus (scenarij Bryan Bertino, režija Erica Dunton). Na televiziji je debitirala kao osmogodišnjakinja u komediji situacije “Til Death”, a zatim glumila u “Hawaii Five-O” i “R.L. Stine’s The Haunting Hour“. S tri godine počela je snimati reklame za Pantene, Mattel, Burger King, Gap, Ralph Lauren, Guess, J.Crew, H&M, Estee Lauder i druge. Uživa u crtanju i vožnji koturaljkama te ima crni pojas u tae kwon do-u. Foy trenutačno s obitelji živi u južnoj Kaliforniji. JOHN LITHGOW (Donald) počeo je glumiti u kazalištu, a 1973. godine dobio je nagradu Tony samo tri tjedna nakon što je debitirao na Broadwayu u The Changing Room (David Storey). Za više od 20 Broadwayu dobio je još jednu nagradu Tony i još po četiri puta je bio nominiran za Tony i Drama Desk. Glumio je u My Fat Friend, Trelawney of the Wells, Comedians, Anna Christie, Bedroom Farce, Beyond Therapy, M. Butterfly, The Front Page, Retreat from Moscow, All My Sons te na off-Broadwayu u premijerama Mrs. Farnsworth i Mr. and Mrs. Fitch i mjuziklima Sweet Smell of Success (za koji je dobio nagradu Tony) i Dirty Rotten Scoundrels. 2007. godine, kao jedan od tek nekolicine amerikanaca u povijesti, dobio je poziv da se pridruži The Royal Shakespeare Company u Twelfth Night u Stratford-upon-Avonu. 2008. godine predstavio je svoju monodramu Stories by Heart za The Lincoln Center Theater Company. U novije vrijeme glumio je na Broadwayu u The Columnist (David Auburn) za koju je šesti put bio nominiran za nagradu Tony, kao i u londonskom National Theatre u The Magistrate (Arthur Wing Pinero), a najnovija mu je uloga u King Lear koju za The Public’s Shakespeare in the Park (New York) režira Daniel Sullivan. Početkom 1980.-ih počeo je glumiti u filmu te bio uzastopno nominiran za Oscara za The World According to Garp i Terms of Endearment. Glumio je u više od 30 filmova od kojih izdvajamo All That Jazz, Blow Out, Twilight Zone: the Movie, Footloose, 2010, Buckaroo Banzai, Harry and the Hendersons, Memphis Belle, Raising Cain, Ricochet, Cliffhanger, Orange County, Shrek, Kinsey, Dreamgirls, Rise of the Planet of the Apes, The Campaign (glumi Will Ferrell) i This is 40 (Judd Apatow). Jedanaest je puta bio nominiran za nagradu Emmy koju je dobio pet puta za “Amazing Stories“, “3rd Rock from the Sun” (tri nagrade Emmy, Zlatni globus, dvije nagrade SAG-a i The American Comedy Award) i “Dexter” za koju je također dobio Zlatni globus. Na televiziji je glumio i u “The Day After“, “Resting Place“, “Baby Girl Scott“, “My Brother’s Keeper“, “Don Quixote“, “The Life and Death of Peter Sellers“, “Once Upon a Time in Wonderland” i “How I Met Your Mother“ (glumi Neil Patrick Harris). Od 1998. napisao je devet slikovnica za djecu koje su se našle na popisu najprodavanijih New York Times-a - The Remarkable Farkle McBride, Marsupial Sue, Micawber, I’m a Manatee, Mahalia Mouse Goes to College, I Got Two Dogs i Never Play Music Right Next To The Zoo. Autor je i obiteljskih knjiga Lithgow Palooza i zbirke poezije The Poets’ Corner. Održao je koncerte za djecu sa Chicago, Pittsburgh, Detroit, Baltimore i San Diego Simfoničarima, u Carnegie Hallu s Orchestra of St. Luke’s i objavio tri albuma za djecu - “Singin’ in the Bathtub“, “Farkle & Friends“ i “The Sunny Side of the Street” koji je bio nominiran za Grammy. 2003. godine koreograf Christopher Wheeldon pozvao ga je da bude narator i pleše u njegovoj novoj produkciji za New York City Ballet, Carnival of the Animals (glazba Camille Saint-Saens). 2011. godine Harper Collins je objavio njegove memoare Drama: An Actor’s Education. Među redateljima s kojima je surađivao su Mike Nichols, Bob Fosse, Liv Ullmann, Meryl Streep i Brian De Palma. Lithgow je rođen u Rochesteru (New York) i odrastao u Ohiu. Studirao je na Harvard College i dobio Fulbright Grant za studij na London Academy of Music & Dramatic Art. 2005. godine Harvard mu je dodijelio počasni doktorat. Lithgow ima troje odrasle djece i dvoje unučadi, a živi u Los Angelesu i New Yorku. Već dulje od trideset godina njegova je supruga Mary Yeager, profesorica povijesti ekonomije i poslovanja na UCLA. TIMOTHÉE CHALAMET (Tom) karijeru je počeo kao Finn Walden u seriji “Homeland“ (glume Damian Lewis i Claire Danes). Uskoro ćemo ga moći vidjeti u novom filmu Men, Women and Children (Jason Reitman). WES BENTLEY (Doyle) poznat je po ulozi u Oscarom nagrađenom filmu American Beauty (glumi Mena Suvari), a glumio je i u The Hunger Games i Lovelace. Rođen je 4. rujna 1978. u Jonesborou (Arkansas) i odmalena se bavi glumom. Pohađao je Sylvan Hills High School (Sherwood, Arkansas) i s bratom Patrickom i prijateljima Damienom Buntingom i Joshom Cowderyem osnovao kazališnu skupinu. Na majčin je nagovor pohađao Juilliard School (New York), ali samo nakratko jer je uskoro dobio uloge u Beloved (Jonathan Demme), The Four Feathers, P2, Ghost Rider, Dolan’s Cadillac i There Be Dragons (režija Roland Joffe). 2010. godine glumio je u nagrađivanoj drami Venus in Fur (David Ives, glumi Nina Arianda). U novije je vrijeme snimio nezavisne filmove Knight of Cups (Terrence Malick, glume Cate Blanchett i Christian Bale); Welcome To Me (glume Kristen Wiig i Will Ferrell) i Unconscious s Kate Bosworth. Bentley živi u Los Angelesu sa sinom Charlesom i suprugom Jacqui Swedberg. TOPHER GRACE (Getty) glumio je u hit seriji “That ‘70s Show“ i filmovima In Good Company (Paul Weitz, glume Dennis Quaid i Scarlett Johansson) i P.S. (Dylan Kidd, glumi Laura Linney). Proslavio se već debitantskom ulogom u filmu Traffic (Steven Soderbergh) koji je bio nominiran za Oscara, a uslijedili su Soderberghovi Ocean’s Eleven i Ocean’s Twelve. Ostali su njegovi filmovi Spiderman 3, Valentine’s Day, Predators, Mona Lisa’s Smile i Win a Date with Ted Hamilton. Grace i Curtis Hanson surađivali su na televizijskom filmu Too Big to Fail. Grace je glumio i u nezavisnoj komediji The Giant Mechanical Man (glume Jenna Fischer i Malin Akerman); The Double (glumi Richard Gere) i The Big Wedding (glume Robert De Niro, Diane Keaton i Amanda Seyfried). Zajedno s Imagine Entertainment producirao je film Take Me Home Tonight u kojem uz njega glume Anna Faris i Teresa Palmer. Grace i redatelj Drake Doremus surađivali su na eksperimentalnom filmu The Beauty Inside (glumi Mary Elizabeth Winstead). Na off-Broadwayu je debitirao u Lonely I’m Not (Paul Weitz, glumi Olivia Thirlby), a trenutačno priprema A Many Splintered Thing (glume Chris Evans, Michelle Monaghan i Aubrey Plaza). Uskoro ćemo ga moći vidjeti u trileru Home (producent Leonardo DiCaprio) i American Ultra (glume Jessie Eisenberg i Kristin Stewart). MICHAEL CAINE (Profesor Brand) dvostruki je dobitnik Oscara za sporedne uloge u Hannah and Her Sisters (Woody Allen) za koju je bio nominiran za Zlatni globus i nagradu BAFTA i u The Cider House Rules (Lasse Hallström) za koju je dobio nagradu Screen Actors Guild-a i bio nominiran za Zlatni globus i nagradu BAFTA. Četiri je puta bio nominiran za Oscara za najbolju glavnu mušku ulogu u Alfie (1966.) za koju je bio nominiran za Zlatni globus i dobio nagradu New York Film Critics-a; Sleuth (1972., glumi Laurence Olivier) za koju je bio nominiran za Zlatni globus i dobio Evening Standard Award; Educating Rita za koju je dobio Zlatni globus i nagradu BAFTA te za The Quiet American (2002.) za koju je bio nominiran i za Zlatni globus i nagradu BAFTA te dobio London Film Critics Circle Award. Za Little Voice je dobio Zlatni globus i London Film Critics Circle Award te bio nominiran za nagradu BAFTA. Nagradu London Film Critics Circle-a dobio je i za ulogu u Nolanovoj drami The Prestige, a s istim je redateljem surađivao i 2005. na hitu Batman Begins, 2008. na The Dark Knight i 2012. na The Dark Knight Rises. 2012. snimio je i Mr. Morgan’s Last Love (Sandra Nettleback) prema romanu La Douceur Assassine autorice Francoise Dorner. U novije vrijeme glumio je i u Now You See Me (Louis Leterrier, glume Morgan Freeman, Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg i Woody Harrelson). Caine je rođen kao Maurice Micklewhite u južnom Londonu 1933. godine. Od 1953. godine glumi u kazalištu i na televiziji pod umjetničkim imenom koje je odabrao prema naslovu romana The Caine Mutiny. 1964. godine dobio je prvu veću filmsku ulogu u Zulu, a uslijedili su The Ipcress File (i prva od 37 nominacija za nagradu BAFTA), Alfie za koji je bio nominiran za Oscara, serijal The Ipcress File, Funeral in Berlin, Billion Dollar Brain, Gambit (nominacija za Zlatni globus), Hurry Sundown, Woman Times Seven, Deadfall, The Magus, The Italian Job, Battle of Britain, Too Late the Hero (Robert Aldrich); X, Y and Zee s Elizabeth Taylor; The Man Who Would Be King (John Huston); Harry and Walter Go to New York; A Bridge Too Far (Richard Attenborough); California Suite (Neil Simon); Dressed to Kill (Brian De Palma); Victory (John Huston); Deathtrap (Sidney Lumet); Blame It on Rio (Stanley Donen); The Holcroft Covenant (John Frankenheimer); Mona Lisa (Neil Jordan); Dirty Rotten Scoundrels za koji je bio nominiran za Zlatni globus, Blood and Wine, Quills, Miss Congeniality, Austin Powers: Goldmember, The Weather Man (Gore Verbinski), Children of Men (Alfonso Cuaron), Harry Brown i Nolanov Inception. Sinkronizirao je Gnomeo & Juliet, a pojavljuje se i u Journey 2: Mysterious Island (New Line/Warner Bros.). Napisao je autobiografiju What’s It All About? te Acting on Film prema nizu vlastitih predavanja za BBC Television i memoare The Elephant to Hollywood. 1992. godine Kraljica mu je dodijelila Commander of the Order of the British Empire (C.B.E.), a osam godina kasnije dobio je titulu viteza. O FILMAŠIMA CHRISTOPHER NOLAN (redatelj, scenarist i producent) nagrađivani je filmaš koji sa svojom suprugom Emmom Thomas vodi njihovu producentsku kuću Syncopy. Nolan je napisao, režirao i producirao filmove Batman Begins (glavna uloga Christian Bale), The Dark Knight za koji je bio nominiran za nagrade Directors Guild of America (DGA), Writers Guild of America (WGA) i Producers Guild of America (PGA) dok je film bio nominiran za osam Oscara te The Dark Knight Rises koji je donio više od milijarde dolara zarade. Nolan je producirao i film Man of Steel iz 2013. godine (režija Zack Snyder). 2010. godine prema vlastitom scenariju je režirao i producirao triler Inception koji je donio više od 800 milijuna dolara zarade, dobio četiri Oscara (i bio nominiran za još četiri) te Nolanu donio nagradu WGA-a i nominacije za nagrade DGA-a i PGA-a. Rođen je u Londonu, a filmove snima od djetinjstva (Super-8mm). Studirao je englesku književnost na University College London (UCL) gdje je snimao 16mm filmove. Njegov prvi dugometražni film bio je triler Following, prikazan na brojnim međunarodnim filmskim festivalima. Iza toga režirao je Memento za koji je scenarij napisao prema kratkoj priči svojeg brata, Jonathana Nolana (glumi Guy Pearce). Za scenarij je bio nominiran za Oscara i Zlatni globus, dobio je dvije nagrade Independent Spirit za režiju i za scenarij te bio nominiran za nagradu DGA-a. Uslijedio je psihološki triler Insomnia (glume dobitnici Oscara Al Pacino, Robin Williams i Hilary Swank), a zatim je bio redatelj, producent i koscenarist trilera The Prestige (glume Christian Bale i Hugh Jackman). EMMA THOMAS (producentica) zajedno sa suprugom Christopherom Nolanom vodi njihovu producentsku kuću Syncopy. Bila je producentica Nolanovog serijala Dark Knight čiji je film The Dark Knight Rises donio više od milijarde dolara zarade od prikazivanja u kinima te koji joj je donio nominaciju za njenu prvu nagradu Producers Guild of America (PGA), dok je film bio nominiran za osam Oscara od kojih je četiri dobio, kao i za devet nagrada BAFTA. 2010. godine Thomas je bila nominirana za Oscara kao producentica trilera Inception (scenarij i režija Christopher Nolan) koji je donio više od 800 milijuna dolara zarade od prikazivanja u kinima, dobio četiri i bio nominiran za još četiri Oscara te bio nominiran za četiri Zlatna globusa i devet nagrada BAFTA, dok je Thomas bila nominirana za nagradu PGA-a. Thomas je studirala na University College London i karijeru počela u Working Title Films. 1996. godine producirala je nezavisni Following. Sudjelovala je u produkciji nezavisnog filma Memento koji je dobio Independent Spirit Award, British Independent Film Award i nekoliko nagrada kritike. Bila je i koproducentica trilera Insomnia u kojem glume dobitnici Oscara Al Pacino, Robin Williams i Hilary Swank. Producirala je The Prestige (glume Christian Bale i Hugh Jackman, režija Christopher Nolan) koji je bio nominiran za dva Oscara. LYNDA OBST (producentica) filmska je i televizijska producentica poznata po filmovima Adventures in Babysitting, The Fisher King, Sleepless in Seattle, The Siege, One Fine Day, Hope Floats, Contact i How to Lose a Guy in 10 Days. Bila je izvršna producentica mini-serije “The 60’s“ koja je bila nominirana za nagradu Emmy, a trenutačno je izvršna producentica “Hot in Cleveland” i “Helix”. Napisala je best-sellere Hello He Lied: And Other Truths from the Hollywood Trenches i Sleepless in Hollywood: Tales from the New Abnormal in the Movie Business, a o industriji zabave, ravnopravnosti spolova i politici piše za Atlantic.com, Huffington Post, Vanity Fair, Harpers, L.A. Times, New York Magazine i druge. Odrasla je u predgrađu New Yorka, diplomirala na Pomona College i studirala filozofiju na Columbia University. Bila je urednica i autorica The Rolling Stone History of the Sixties, a zatim i urednica New York Times Magazine. Peter Guber angažirao ju je za Flashdance, Clue i Contact. 1982. godine prelazi u The Geffen Company gdje joj je mentor David Geffen. Radila je na Risky Business i After Hours, a kasnije je s producenticom Debrom Hill osnovala Hill/Obst Productions i producirala Adventures in Babysitting i The Fisher King (Terry Gilliam, glume Robin Williams i Jeff Bridges) koji je bio nominiran za Oscara. Samostalna je producentica od 1989. i producirala je This Is My Life (Nora Ephron), Sleepless in Seattle (Nora Ephron), The Siege (glume Denzel Washington, Bruce Willis i Annette Bening); Hope Floats (glume Sandra Bullock i Harry Connick Jr.); One Fine Day (glume Michelle Pfeiffer i George Clooney) i Someone Like You (glume Ashley Judd i Hugh Jackman). 1997. bila je izvršna producentica filma Contact (režija Robert Zemeckis, glumi Jodie Foster), a zatim je za Paramount Pictures producirala How to Lose a Guy in 10 Days (glume Kate Hudson i Matthew McConaughey) i Abandon (režija Stephen Gaghan). Bila je izvršna producentica mini-serije “The 60s“, a producirala je i The Invention of Lying (Ricky Gervais/Matthew Robinson, glume Gervais i Jennifer Garner). JONATHAN NOLAN (scenarist) bio je (zajedno s bratom Christopherom Nolanom) nominiran za Oscara za scenarij za dramu Memento (koju je Christopher režirao) na temelju vlastite kratke priče Memento Mori. Braća su zajedno napisala i scenarij za triler The Prestige (glume Hugh Jackman, Christian Bale i Scarlett Johansson, režija Christopher Nolan). 2008. godine Jonathan i Christopher napisali su scenarij za The Dark Knight za koji su bili nominirani za nagradu Writers Guild of America, a zatim i scenarij za The Dark Knight Rises. Nolan je autor hit televizijske drame “Person of Interest“ (glume Jim Caviezel i Michael Emerson). Nolan je nedavno režirao pilot “Westworld” za HBO prema filmu Michaela Crichtona za koji je scenarij napisao zajedno sa svojom suprugom Lisom Joy (glume Anthony Hopkins, Evan Rachel Wood, James Marsden i Ed Harris). Izvršni producenti su Nolan, Joy i J.J. Abrams. Nolan je rođen u Londonu i odrastao u blizini Chicaga. Trenutačno s obitelji živi u Los Angelesu. JORDAN GOLDBERG (izvršni producent) pohađao je Georgetown University gjde je upoznao scenarista Jonathana Nolana. Bio je asistent produkcije Batman Begins (Christopher Nolan), a kasnije je radio i na The Prestige, The Dark Knight, The Dark Knight Rises i za Oscara nominiranom Inception. JAKE MYERS (izvršni producent) trenutačno producira Mission: Impossible 5 (glumi Tom Cruise, režija Christopher McQuarrie), a bio je izvršni producent Jack Reacher (McQuarrie, glumi Cruise). Bio je izvršni producent filmova Red, Red 2, Man on a Ledge, Hollywoodland i 1408 (Mikael Hafstrom) te producirao Shanghai (Hafstrom) i bio koproducent The Brothers Grimm (Terry Gilliam), Brooklyn Babylon i Jump Tomorrow. Za Miramax Films i Dimension Films radio je na The Adventures of Shark Boy & Lave Girl in 3-D, Derailed, The Prophecy: Uprising, Dracula II: Ascension, Dracula III: Legacy, Ella Enchanted, Mimic: Sentinel, Chicago, Darkness, Halloween: Resurrection i Dirty Pretty Things. KIP THORNE (izvršni producent) je teoretski fizičar i savjetnik filma Interstellar za koji su on, Christopher Nolan, Jonathan Nolan, Lynda Obst i supervizor vizualnih efekata Paul Franklin stvorili filmsku avanturu na čvrstim znanstvenim temeljima. Thorne je napisao i knjigu The Science of Interstellar (nakladnik W. W. Norton & Company). Rođen je u Loganu (Utah) 1940. godine, diplomirao na Caltechu 1962. i doktorirao na Princeton University 1965. Bio je pridruženi profesor na Caltechu 1967., profesor teoretske fizike 1970., The William R. Kenan, Jr. profesor 1981., The Feynman profesor teoretske fizike 1991. i The Feynman profesor emeritus teoretske fizike 2009. Istraživao je Einsteinovu opću teoriju relativnosti i astrofiziku, zvijezde, crne rupe i gravitacijske valove. Jedan je od osnivača (ostali su R. Weiss i R.W.P. Drever) LIGO (Laser Interferometer Gravitational Wave Observatory) projekta. Član je American Academy of Arts and Sciences od 1972., National Academy of Sciences od 1973. i Russian Academy of Sciences i American Philosophical Society od 1999. Dobitnik je nagrade Lilienfeld koju dodjeljuje American Physical Society, Karl Schwarzschild Medal (German Astronomical Society), Albert Einstein Medal (Albert Einstein Society, Berne, Švicarska), UNESCO Niels Bohr Gold Medal i Common Wealth Award for Science, a 2004. godine proglašen je Kalifornijskim znanstvenikom godine. Objavio je knjigu za ne-znanstvenike Black Holes and Time Warps: Einstein’s Outrageous Legacy (Norton Publishers, 1994.) za koju je dobio nagrade American Institute of Physics Science, Phi Beta Kappa Science i rusku Priroda Readers’ Choice. 1973. godine sudjelovao je u pisanju udžbenika Gravitation. Bio je mentor 52 fizičara koji su doktorirali na Caltechu. 2009. godine povukao se s mjesta profesora da bi se posvetio pisanju, filmu i znanstvenim istraživanjima. Trenutačno piše udžbenik o klasičnoj fizici (koautor je Roger Blandford) i istražuje nelinearnu dinamiku zakrivljenog prostor-vremena. THOMAS TULL (izvršni producent) predsjednik je i izvršni direktor Legendary Pictures, osnovanog 2004., kao filmski odjel vodeće medijske kuće Legendary Entertainment. Producirali su Man of Steel (Zack Snyder); trilogiju Dark Knight (Christopher Nolan) koja je donijela više od milijarde dolara zarade od prikazivanja u kinima; Snyderove 300, Watchmen i 300: Rise of an Empire; The Town (Ben Affleck); Inception (Nolan); Clash of the Titans i Wrath of the Titans; serijal The Hangover (Todd Phillips); As Above/So Below; Godzilla; Pacific Rim (Guillermo del Toro); 42 (Brian Helgeland) i najnoviji Warcraft. Tull je u odoboru direktora svojeg fakulteta Hamilton College (Carnegie Mellon University) i član odbora National Baseball Hall of Fame and Museum i San Diego Zoo te suvlasnik šesterostrukog osvajača Super Bowla, Pittsburgh Steelersa u čijem odboru također sjedi. Invesitra u digitalne, medijske i pothvate vezane uz stil života kroz svoj privatni fond Tull Media Ventures. HOYTE VAN HOYTEMA (direktor fotografije) nagrađivani je filmaš iz Nizozemske. Studirao je na Polish National Filmschool (Lodz) nakon čega je snimio nekoliko kratkometražnih filmova, reklama, dokumentaraca i televizijskih serija u Švedskoj, Norveškoj, Njemačkoj i Ujedinjenoj Kraljevini. 2008. snimio je Let the Right One In (Tomas Alfredson), 2010. The Fighter (David O. Russell), a 2011. Tinker Tailor Soldier Spy (Alfredson) za koji je bio nominiran za nagrade American Society of Cinematographers (ASC) i BAFTA. 2013. je snimio futuristički ljubavni Her (Spike Jonze). Trenutačno se priprema za Bond 24 (Sam Mendes). NATHAN CROWLEY (scenograf) bio je nominiran za Oscara za The Prestige i, kasnije, The Dark Knight za koji je dobio nagradu Art Directors Guild-a (ADG) i bio nominiran za nagradu BAFTA. Za nagradu BAFTA bio je nominiran i za Batman Begins. Za The Dark Knight Rises, Batman Begins i The Prestige bio je nominiran za nadgradu ADG-a. Prvi put surađivao je Nolanom na filmu Insomnia (glume Al Pacino, Robin Williams i Hilary Swank). Nominaciju za nagradu ADG-a donio mu je i rad za Public Enemies (Michael Mann), a radio je i za John Carter; The Lake House; Veronica Guerin (režija Joel Schumacher); Behind Enemy Lines i An Everlasting Piece (Barry Levinson). Bio je umjetnički direktor filmova Mission: Impossible II (režija John Woo); Assassins (Richard Donner); The Devil’s Own (Alan J. Pakula) i Braveheart (režija i glavna uloga Mel Gibson). Osmislio je i scenografiju za televizijsku seriju “The Ambassador” (BBC). LEE SMITH (montažer) bio je nominiran za Oscara i nagrade BAFTA i Eddie za film The Dark Knight (Christopher Nolan). U novije vrijeme bio je nominiran za nagradu BAFTA i za Nolanov Inception, a s istim je redateljem surađivao i na Batman Begins, The Dark Knight Rises i The Prestige. Smith i redatelj Peter Weir surađivali su na Master and Commander: The Far Side of the World za koji je bio nominiran za Oscara i Eddie za montažu; The Way Back; The Truman Show; Fearless; Green Card; Dead Poets Society i The Year of Living Dangerously. Rodom je iz Australije, a nagradu Australian Film Institute (AFI) dobio je za montažu filma Two Hands (Gregor Jordan). Za montažu zvuka za The Piano (Jane Campion) dobio je nagradu AFI-a i bio nominiran za nagradu BAFTA, a nagradu AFI-a dobio je i za Dead Calm (Phillip Noyce). Montirao je i filmove Ender’s Game, Elysium, X-Men: First Class, The Rage in Placid Lake, Black and White, Buffalo Soldiers, Risk, Joey, RoboCop 2, Communion i Howling III. MARY ZOPHRES (kostimografkinja) bila je nominirana za Oscara za True Grit koji je označio njenu desetu uzastopnu suradnju s braćom Coen. Surađivali su i na Fargo, The Big Lebowski, O Brother Where Art Thou?, The Man Who Wasn’t There, Intolerable Cruelty, The Ladykillers, No Country for Old Men, Burn After Reading i A Serious Man. Kao asistentica kostimografa radila je i na filmu The Hudsucker Proxy braće Coen, a 2013. je završila njihov posljednji film Inside Llewyn Davis. Osim toga, 2013. je dizajnirala kostime za Gangster Squad. Poznata je po suradnji sa Stevenom Spielbergom na The Terminal; Catch Me If You Can za koji je bila nominirana za nagradu BAFTA i Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Zophres i redatelj Jon Favreau surađivali su na Cowboys & Aliens (glume Daniel Craig i Harrison Ford) i Iron Man 2 (glumi Robert Downey Jr.). Braća Farrelly angažirala su ju za svoja prva tri filma Dumb and Dumber, Kingpin i There’s Something About Mary, a radila je i za Digging to China (Timothy Hutton); Any Given Sunday (Oliver Stone); Ghost World (Terry Zwigoff); Moonlight Mile (Brad Silberling); View from the Top (Bruno Barreto); Bewitched (Nora Ephron); Smokin’ Aces (Joe Carnahan); Lions for Lambs (Robert Redford) i People Like Us (režija Alex Kurtzman. Zophres je diplomirala povijest umjetnosti i studijsku umjetnost na Vassar College, a zatim radila u modnoj industriji za Norma Kamali i Esprit. Prvi film za koji je radila u kostimografskom timu bio joj je Born on the Fourth of July (Oliver Stone). PAUL FRANKLIN (supervizor vizualnih efekata) dobio je Oscara i nagradu BAFTA za vizualne efekte u filmu Inception (Christopher Nolan). Prije toga je za obje nagrade bio nominiran za Nolanov The Dark Knight, a za nagradu BAFTA za The Dark Knight Rises i Batman Begins. Radio je i na Harry Potter and the Order of the Phoenix i Harry Potter and the Half-Blood Prince. Diplomirao je umjetnost na Oxford University, a 1998. godine je s grupom iskusnih umjetnika koji se bave vizualnim efektima osnovao Double Negative Visual Effects koji je danas vodeći studio za vizualne efekte s više od 1000 djelatnika širom svijeta. HANS ZIMMER (skladatelj) skladao je za više od 100 filmova koji su zajedno donijeli više od 22 milijarde dolara zarade od prikazivanja u kinima širom svijeta. Dobio je Oscara, dva Zlatna globusa, tri nagrade Grammy, American Music Award i Tony. 2003. godine ASCAP mu je dodijelio prestižnu nagradu Henry Mancini za životno postignuće. U novije vrijeme skladao je za Son of God; Winter’s Tale; The Amazing Spider-Man 2; Transformers: Age of Extinction; 12 Years a Slave (Steve McQueen); Rush (Ron Howard); Man of Steel (Zack Snyder); Sherlock Holmes: A Game of Shadows (Guy Ritchie); mini-seriju “The Bible” i filmove Christophera Nolana Inception, The Dark Knight i The Dark Knight Rises. |
Slažem se